Godmorgon tisdag!

Vart tog solen vägen??? Har ju blivit bortskämd med strålande sol från en blå himmel nu i ett par dagar. Men idag vaknade jag inte av att solen sken in genom fönstret utan av en vaken Melvin brevid mig. Han låg och snackade och vevade hejvilt med armar och ben. Och ingen kul natt har det varit, snorigt och hostigt. Det är från min sida, förbannade pollen.
Har pratat med min barnmorska idag och fått klartecken att gå och köpa allergimedicin. Så om ca en timme ska jag stå och hänga på låset på apoteket. Orkar inte gå och snyta mig HELA tiden, börjar bli narig under näsan nu =)

Igår var jag dålig på att blogga, inte ett enda inlägg. Var en tidig dag igår, började med att vi tog bussen ner till stan vid 9.30. Skulle fixa mina naglar kl 10 och då skulle mamma komma och hämta Melvin. Sen blev det lunch därhemma och lite ärenden att fixa. Slutade med att vi var hemma vid 19 och då var lillkillen jättehungrig. Så det blev att amma och byta blöja nästan direkt efter att jag satt foten innanför dörren =) Och ingen pappa som var hemma för att hjälpa till, han var på föreläsning. Så hela kvällen gick åt till att gosa, amma, trösta, söva liten kille. När han väl somnade vid 21 var jag jälv så trött pga pollen. Så det blev raka vägen in i sängen för att titta på CSI och sedan somnade jag som en stock. Fast jag somnar in djupt utan hundsover, så jag vaknar flera gånger under natten.
Melvin sov ganska bra inatt, igår var bättre. Då åt han bara en gång och så fick jag gå upp 3 gånger och stoppa in nappen. Inatt har han ätit sina två gånger men han råkade kräkas så det blev att byta hela kudden och göra rent honom. Inte lätt att vara liten men som tur är så var pappa duktig och tog hand om honom.

Nu ska jag ta en dusch och sedan äta lite innan jag ska till apoteket. Lägger upp lite bilder senare från gårdagen, lovar att jag har läckra naglar nu ;)
På återseende!!

/Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback