Jag vågade klippa till

För första gången på säkert 10 år har jag kort hår...eller kortare kanske är rätt ord. För idag så blev det att klippa av sig allt slitet hår och tro mig det var en del =) Har bara toppat håret i säkert ett år och varje gång så har jag slingat håret. Så det är inte konstigt om det blir slitet och tråkigt!
Så det blev att klippa upp håret i nacken och ha kvar längden på sidorna. Då kan jag fortfarande lägga håret bakom öronen eller sätta upp det med klämmor i där bak. Jag valde även att klippa till luggen, blev en lite halvt snedlugg.
Måste erkänna att det var länge sen jag var så otroligt nöjd med håret som jag blev idag. Har varit lite feg med att klippa håret för kort, eftersom jag gillar att kunna sätta upp håret. Så då har jag trott att jag ska behöva lägga ännu mer tid på håret om jag klippt det kort. Eftersom jag har tunnt hår så har jag svårt att få upp volym i håret men den här frisyren ger mig mer volym i sig. Är i allafall riktigt riktigt nöjd med håret.

 
Så här snygg blev jag i håret =)
Riktigt snyggt med längre hår på sidorna och lite kortare i nacken.



Snyggt uppklippt blev det må jag säga!

Eftermiddagen blev en härlig inne hos grannfrun, skulle bara in och kolla hur nacken blev men jag blev kvar i ca 3 timmar =) Vi började prata och sedan blev det kaffe och lite mer prat. Så helt plötsligt kvar kl 6 och Christian ringde på dörren, undrade vart jag tagit vägen. Han hade ringt från jobbet flera gånger utan att jag svarat =) Fast som tur var så hade jag inte rymmt utan bara gått över till grannen!
Så nu sitter vi i soffan, Melvin ligger i sin säng och sover och jag har precis tagit ett bad. Fick tyvärr väldigt ont i lederna under kvällen och lite ont i huvudet. Jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk nu till pååskhelgen. Ska ju bli så fint väder och vi är bjuda på middag på påskafton och på långfredagen kommer min familj hit på kvällsfika.

Nej nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att lite sömn hjälper.
Ha en skön kväll och sov gott!
//Glammomamma

Kommentarer
missgranby säger:

ok :) BRA att du förstod då så slipper jag skämmas över missförstånd! hihi* ha en bra dag!

2009-04-09 | 08:46:20
Bloggadress: http://missgranby.blogg.se/
missgranby säger:

du ser fin ut i kort hår :))

2009-04-09 | 08:46:39
Bloggadress: http://missgranby.blogg.se/
Elin och Johannes i Katrineholm säger:

JÄTTEFINT blev det!!

2009-04-09 | 12:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback