Kakel och klinkers!

Var ett tag sen jag skrev men denna dag har bara flugit iväg. Blir inte att man hinner uppdatera bloggen så mycket, den får tyvärr komma lite andra hand. Men nu har jag lite tid över och då får jag självklart uppdatera lite =)
Idag så har älsklingen tagit semester så han är ledig från jobbet. Så vi började dagen med sovmorgon, tror att jag vaknade vid 8.15...är sovmorgon nu förtiden =) Melvin har sovit så bra inatt, han vakande bara två gånger. Sen vakande han vid 6 och ville ha mat och efter det somande han om.
Jag gick upp vid 8.30 och längde in en maskin och städade av badrummet, vet inte varför men jag fick ett ryck.
Sen blev det att fixa till sig och åka iväg till Mjölby, vi skulle titta ut kakel och klinkers till nya huset. Härligt att få välja helt fritt vad man vill ha, ingen annan som bestämmer åt en. Och så mycket snnyggt det finns, bara plånboken som sätter gränser.
Vi hittade i allafall vad ville ha, säger inte än vad men det blir högglansigt denna gång. Nu har vi matt kakel i badrummet, bara en fondvägg i vitt glansigt kakel. Nu kommer det att bli lite annorlunda men det är så vi vill ha det. Det blir riktigt cleant, det är allt jag säger just nu!

Efter det åkte vi förbi vår tomt för att se om något hänt men tyvärr har inte mycket hänt. Ser ut som om dom har jämnat ut lite och börjat att göra grunden. Jag längtar så mycket till mitt hus, vill att sommaren ska gå fort. Fast samtidigt så vill jag inte att den ska det, sommar är ju alltid sommar. Kommer att bli en härliga sommar i vilket fall somhelst.

  
Snart kommer det att ta fart även på vår tomt =) Den stora stenen ska bort, hade tomten varit större hade vi haft kvar den. Kul för barnen att ha att leka runtom...

Nu ska jag börja att förbereda för kvällen, mina föräldrar och syster kommer hit och äter. Det blir oxfile att äta, mums säger jag bara. Det bästa kötet man kan äta och idag är en sådan dag man ska äta det.
Jag skriver mer senare när jag fixat klart allt. Ha en fortsatt skön dag.

//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback