Uppskatta dom små sakerna!

God kväll ute i stugorna!
Nu sitter jag mätt och belåten i soffan men gud så trött jag är. Blir nog sängen snart för min del, känner att jag måste sova. Melvin somnade tidigt ikväll så då gäller det att passa på att sova =) Han somnar så gott i sängen nu, bara att gunga lite.
Han har varit så gullig ikväll, legat och gymmat lite och myst med pappa. Tyvärr så fick vi äta i omgångar ikväll, han ville inte lämna pappas famn. Så först åt jag och sen Christian, blir så när man har småbarn. Sen blev det att ge honom lite mat och byta blöja. Så mysig han var när han låg i min famn och åt, han ligger och tittar på en med sina stora blåa ögon. Han ser så förstående ut när man pratar med honom och ibland får man även ett svar =) Även om han äter och det är så hjärtat slår volter i bröstet. Finns inte många saker som toppar det här i livet.
Tror att det är lätt att vi glömmer bort att ta vara på alla små saker. Gäller att ta vara på alla små underbara ögonblick, vare sig det gäller ens barn eller någon annan älskad som står en nära.
Bara en sådan sak som att få duscha i lugn och ro. Ikväll så tog älsklingen hand om lill prinsen så jag kundee få ta en lång dusch. Är inte så ofta som man gör det nu förtiden, blir ofta en snabbis när man är själv på dagarna. Försöker att passa på när Melvin sover men vågar inte stå för länge. Vill inte att han ska vakna och vara ledsen och så hör jag inte det. Vill inte att han ska tro att jag struntar i honom när han gråter.
Var i vilket fall somhelst riktigt skönt att kunna slappna, veta att lillkillen är i bra händer. Det är sådana saker som jag nu tycker gör livet mer värt att leva.


Få saker slår det som när man tittar in sitt barns ögon. Ögonkontakt är så viktigt och dom stunder våra blickar möts stannar allt annat upp.

Så glöm inte bort att glädjas åt dom små sakerna i livet, ibland kan dom betyda minst lika mycket som dom stora!
Nu ska jag fixa till mig för sängen, är riktigt trött nu =)

Godnatt och dröm sött!
//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback