Känslor som kokar över!

Tro alla ni som har barn därute vet vad jag pratar om. När man känner så mycket kärlek att man inte vet var man ska göra av den!
Sitter och tänker tillbaka på förra julen. Då har jag drygt 2 månader kvar innan det lilla livet i min mage skulle komma. Att jag längtade var nog bara förnamnet. Ville att dagarna skulle springa iväg så jag kunde få se denna varelse som levt i min kropp under 9 månader. Få visa hur älskade han/hon var, redan från första stund.
Men inte trodde jag då att jag redan julen efter skulle sitta på samma sätt och längta så mycket efter det lilla livet i min mage.
Imorgon ska vi på UL och då hoppas vi få reda på om skrutten är en han eller hon =) Jag hoppas på att det kan bli vår julklapp från tomten ;-)

 
Min stora prins myste i fotöljen igår kväll innan han skulle somna. Han satt så skönt i filten och tittade på tv.

Melle utvecklas och blir större på alla sätt som går för varje vecka som går. Han blir mer medveten om saker och börjar redan nu att imitera ljud och ord som han hör. Verkar som hans första ord blir "titta", inte mamma eller pappa. Och som vi har tränat på det =)
Han har även börjat att sysselsätta sig själv mer. Nu kan man oftare finna honom inne på sitt rum. Lekandes med sin leksaker. Och det är inte i 10 min, nej utan ibland en halvtimme. Sen kommer han krypandes ut till oss och vill busa. Det här är något han börjat med dom senaste veckorna. Och det är verkligen härligt och glädjande i mitt hjärta att se hur han börjar bli en stor kille på riktigt.

Jag njuter till fullo av varje dag jag får vara hemma med honom. Om ett par år är dom dagarna över och vi befinner oss i ekorrehjulet. Då ska jag plocka fram dessa stunder ur hjärtat och bara njuta av dom på nytt!
Den här tiden är dyrbar för mig och jag vårdar den ömt. Jag hoppas att alla ni mamas och papas därute gör samma sak!?


Mammas och pappas älsklings kille!

Nu ska vi ha lite eftermiddags mys med latte och en film i soffan. Imorgon blir det tidig uppgång och mycket på to dos listan. Så vi kan behöva samla kraft och baraa ta det lugnt. Vi har ju fixat alla klappar till hazarden nu. Och jag fick även med mig två fina krukor hem =) Ni ska få se senare men först väntar min underbara familj!

Puss och kram till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback