Kylen är full av julmat!

Nu är kylen fylld till bristningsgränsen med mat. Det är sill, sylta, prinskorv, pate, lax, julmust, rödbetssallad, såser i alla dess slag. Och då har vi inte fått vår skinka än! Köttbullarna har mamma gjort så dom kommer på julafton.
Imorgon ska jag hämta den inlagda sillen och gubbröran. Den har vi beställt i Berga, godast därifrån =) Så hur vi ska få in dom sakerna med det vet jag inte?! Får plocka runt lite och flytta ut dricka i tvättstugan. Är ju inte svårare än att ställa ut dom i kylan på julafton så är dom kalla. Lär ju inte få ställa ut all öl för älsklingen ;-)


Undra om vår kyl någonsin varit så här fullproppad med mat?! =)

Imorgon eller på onsdag måste jag ställa mig och göra Janssons också. Aldrig gjort förut så det ska bli lite spännande. Äter det inte själv men måste ju finnas på julbordet så alla andra kan få äta =)
Lussebullarna måste även bakas men det blir nog på onsdag. Då är dom som färskas på julafton. Blir gott till kaffet =)
Nu ska jag sätta mig och mys lite med min familj. Om en stund kommer nog Mikie hit och håller oss sällskap. Det är alltid mysigt =)
KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback