Mama got herself a new pair of shoes

Oj oj, då har snart hela den här helgen gått och jag har varit så dålig på att uppdatera den. Hade först tänkt att göra det i fredagskväll när vi kom hem från Sthlm men jag var för trött. Hela dagen igår gick åt att hjälpa svärfar att flytta, kanske inte hjälpte till att bära massor med saker men finns alltid lite man kan göra. Så när vi kom hem igår så kraschade både jag och älsklingen i sängen.
Så idag, söndag fick jag tid över...äntligen. Känner mig pigg, fräsch och utvilad, kan knappast bli bättre. Har nu spenderat en tid med att ta fram alla saker jag köpte i Sthlm och tagit kort på dom. Har fått lite sura kommentarer på msn och mobil att jag inte uppdaterat bloggen. Vet inte om det är för att dom inte har något att göra på sina "mässor"....ja du vet vem du är  =) eller om dom är nyfikna på vad jag har köpt.

Efter lunchen =) (ser ni min fina fläck??!!) Älsklingen med påsar

Först av allt så hittade jag dessa UNDERBARA skor på Åhlens. Var så jag smälte när jag såg dom och så sköna dom var. Annars brukar ju sådana skor vara lite "obekväma" men dessa satt som hand i handsken. Längtar till sommaren då kan ta på sig dessa guldklimpar och tassa runt och ha trevligt. Ett extra plus var att dom inte var så dyra heller, och det är alltid bra =)


Baksidan med rosett


Sedan hittade jag en massa smink från Mac, älskar detta märke. Är så synd att vi inte har det här i stan, eller inte. Kanske skulle handla ihjäl mig med produkter då!?
Köpte i allafall ett härligt läppglans, lite beigeskimmer till våren. En tuff ögonskugga som man kan använda vatten för att förstärka färgerna och en primer. Har inte haft någon till ansiktet och deras ska vara riktigt bra. Nu är våren räddad!

Mums =)

Hittade även en härlig vår/sommar sjal på Åhlens. Är verkligen nippe på rosa saker just nu. Så den här varit jag ju bara tvungen att köpa, och även den var billig =) Köpte även 2 st diadem, ett i vitt och ett i svart, är sådant som alltid räddar en dålig härdag.

Vårfint

Sedan måste jag alltid gå till Zara och titta. Älskar deras utbud av läder och skor. Är bättre kvalitet än H&M men inte mycket dyrare. Och det är ju bra för då kan man ju handla massor med saker =)
Blev en snygg marinblå topp till våren och en vit kortärmad omlottskjorta. Skjortan var på rean så den blev inte alls dyr. Hittade även 3 par skor på rean men alla var för små, ingen över 38, så har man 39 är det ju kört =)

Bra basplagg till våren

Reafynd =)

Och på tal om reafynd så hittade jag denna tunna tunika på Topshop. Kostade bara 149 kr och i min storlek, känns som om jag fick revansch för skorna på Zara =)


På Mango gick jag verkligen lös *hihi*. Hittade massor av snyggt men jag kan ju inte köpa allt som jag ser. Hittade en underbar klänning som jag skulle vilja ha på systers bröllop i slutet på maj men jag vågade inte köpa den. Tänk om jag inte går ner i vikt, då skulle jag se ut som en falukorv i den klänningen. Den var nämligen ganska figursydd men jag kanske kan köpa den senare...antingen över nätet eller ta en tur lite senare i vår till Sthlm ;)
Hittade i allafall massor på rean, en väska, en plånbok och ett riktigt snyggt armband.Tyvärr så satt det 2 prislappar på och jag såg bara den ena av dom, trodde armbandet kostade 49 kr men det var 249 kr. Struntade i det men kan känna att det kanske inte riktigt var värt det...ja ja inte mycket att göra något åt nu. Köpte även en snygg tunn tröja till våren, det var snyggt var att det var dragsko i midjan. Bra att välja om man vill dra åt eller låta den vara rak i modellen. Tyvärr blev den i svart...

Väska till våren

Matcande plånbok i större modell



Det "billiga" armbandet

Sedan blev det lite billiga bra saker till hemmet på Lagerhaus och en scarf från Kapphal. Sådant som är bra och "piffa" upp en outfit med =)

Billiga "bra att ha saker"

Vårscarf från Kapphal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback