Städmani

Japp ni läste rätt.
Idag så fick vi rycket här hemma och började att städa hela lägenheten. Har inte blivit så mycket av det den senaste veckan. Dels för att vi renoverar hallen och för att det ligger saker överallt, framförallt i vardagsrummet.
Men idag kära vänner så är det bara målning kvar i hallen, JIPPI!!! Allt förarbete som drivit skit och damm i hela lägenheten är nu klart. Har bara blivit att man städat bort det värsta slipdammet under tiden som Christian jobbat på i hallen.

Så nu har jag torkat, gnuggat, dammsugit och moppat hela köket och badrummet. Kan lova att det riktigt skiner där nu.
Badrummet är alltid härligast att göra, känns extra fräscht när man är klar där.
Igår kväll när vi tog ett bad så kunde man nästan se ofräschet krypa upp ur badkaret. Var nästan så att jag kände mig renare innan jag klev ner i vattnet än när jag gick upp. Så idag så gnugade jag tills svetten lackade i pannan när jag gjorde rent badkaret. Lovar att det går att spegla sig i det nu.

Christian har varit duktig och städat ur dressingroomet, blev riktigt vettigt därinne nu. Har varit ett rum under renoveringen som vi bara ställt in saker i. Men nu har vi slängt lite skit och ställt undan sånt som inte riktigt har haft någon plats.
Det som ska göras nu är att dammsuga och moppa av inne i sovrummet. Känns som om det ligger en hinna med slipdamm där med.
Kände bara att jag behövde ta en liten paus. Lovar att återkomma senare under kvällen.

Hej hej//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback