Playdate @ Löökes

Hejsan trevliga söndags eftermiddag!
Nu är vi hemma igen efter en dag som inte blev så slapp som vi hopats på. Fast det gör inget, den har varit trevlig ändå.
Vi har köpt en ny bärsele, som jag gärna vill inviga snart =) Och efter det så gick vi en sväng hem till Lööke och Sofie på en liten fika. Bjöds på hembakad rabarberpaj och bullar, tusen tack för god fika. Känns som om vi blir bortskämda med fika hos alla nära och kära, får bjuda igen er alla snart!
Sen är det alltid lika skoj att leka med Alfons, mer busig och lekfull kille för man leta efter. Och så snäll som han är, vilken bra storebror han kommer bli till Agnes...när hon nu planerar att komma ut!!??

 
När jag ser alla dessa stora magar blir jag sugen på att ha en med. Även om det bara är några månader sen jag själv hade en så saknar jag den ibland.


Hur kommer den planderade grillkvällen bli med dessa två grabbar...?! Vet inte om jag vill veta =)

Vilket roligt år det blir med alla dessa bebisar som kommer. Kul så slipper man att känna sig ensam i det hela. Känns alltid lite skönare att ha någon att prata barnspyor, blöjbyten och ömmande bröst med ;) Nej det är skoj att ha nära och kära att umgås med som har samma familjeförhållanden som oss själva. Många som inte har barn kan tycka att det är "lite jobbigt" med allt prat som rör barn. Men det är smällar man får ta.
Nej nu är det dags att fixa lite mat. Idag blir det invigning av vår nya hamburgerpress, så som ni förstår blir det hemmagjorda hamburgare idag. Var länge sen vi åt det, fattar inte varför för det är SÅ gott.
Ha en skön avslutning på helgen, så ska jag berätta senare om hur det gick när vi skulle rösta idag. Mina demokratiska rättigheter blev hotade...och ni kan inte gissa av vad??!!

//Glammomamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback