Fika hos mormor

Jag hatar verkligen detta väder som är just nu. Snö i mängder och grått väder hela tiden, varför kan det inte bli vår någon gång?? Har tröttnat på att aldrig se solen och att behöva pulsa runt i massa snö. Funkade ju lite innan man fick Melvin men nu ska man ju dra en vagn och det är inte kul när det är snö. Blir lätt lite trögare eftersom det inte plogas på alla trottoarer.

Kände mig lite seg som sagt idag, har inte fårr sova så mycket på förmiddagen, lillkillen ville ju äta hela tiden. Så det blev att sova 20 min då och då. Så jag tänkte att jag skulle ge mig ut och ta en promenad och få lite luft. Man blir ju lite piggare då men efter att ha tittat ut genom fönstret vid lunch så ändrade jag mig. Det snöade så där smått och jäkligt och blåste, så jag valde att skjuta på det tills imorgon. Hoppas verkligen att det blir uppehåll då, för jag är verkligen sugen på att ta en lång promenad.
Så jag valde att ringa till mamma för att se vad hon hade för sig. Tänkte att jag alltid kan åka dit och ta en fika. Blir  ju lite miljöombyte i allafall. Man blir inte piggare av att gå hemma.
Så det blev att pälsa på sig tjocka vinterjackan och se till att Melvin var väl inbäddad i vagnen  innan vi gick till bilen. Fy vad hemskt väder, vinden kom åt överallt. Tur att man har en tjock jacka som verkligen intee gör att man fryser.
Blev kaffe och hemmagjorda vaniljbullar hos mamma. Tyvärr var inte bullarna nybakade, är ju godast då =) Men det funkade att äta dom ändå, bättre än köpta bullar. Och mammas bullar är alltid mammas bullar, dom bästa som finns!
Melvin har det gott nu, ligger och sover på tjocka pläden på golvet, efter att ha ätit i 3 omgångar under ca 45 min. Han är så rolig när han somnar vid bröstet och när man ska lägga ner honom för att sova så vaknar han och blir sur. Precis som att han inte är klar utan han bara vilar ögonen lite...Skönt om han sover en stund innan vi åker och hämtar pappa lite senare ikväll.


Melvin sover så gott hos mormor!

//Glammomamma

Kommentarer
Lollo säger:

Stort grattis till en helt underbart söt liten kille. Visst är det mysigt att vara förälder?! Ni kan väl säga till Inger att hon kan ta med sig nybakta vaniljbullar när hon kommer till K-holmen nästa gång =) Sköt om er! Kram Lollo

2009-03-11 | 21:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback