Trädgårdsmarknad!

Hejsan svejsan!
Denna dag har bjudit på skönt väder, lite varmare och med sol. Synd bara att det har blåst så mycket, för annars hade det varit en perfekt vårdag.
Denna dag har jag spenderat ihop med mamma på trädgårdsmarknad i G:a Linköping. Var faktiskt riktigt skoj, fanns mycket fina blommor och växter. Dom hade även lite bröd, sylter, marmelader och annat som hör marknader till.
Mamma hade varit på markanden för några år sedan och sa att den var riktigt rolig, så hon frågade om jag ville följa med henne i år. Så jag och Melvin hängde på och det ångrar jag inte. Hade Melle på magen, gick inte att ha vagnen på kullerstenen. Men gjorde inget för hans del, han låg så gott och sov hela tiden.
Hittade några fina blommor som jag ska plantera ut i några zinklådor jag har på balkongen. Det var 4 st för 100 kr, så jag passade på. Var bara det som jag köpte där men sen blev det att åka till Blomsterlandet för att köpa jord och lecakulor. Där blev det några blommor till =) Man blir så sågen på att plantera en massa när man ser alla dessa blommor som finns att löpa. Och för att inte prata om alla färdiga dekorationer som står färdiga i butiken. Blir bra sen när jag har massor av plats till nästa vår =)


På väg upp i hissen för att hämta mamma!

Så snart ska jag gå ut och ta tag i blommorna men först så ska jag ta en fika. Är riktigt kaffesugen nu....
Skriver lite mer senare och visar er resultatet av planteringarna.

//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback