Att en så simpel sak kan förstöra så mycket!

God morgon måndag! Ny vecka som tyvärr ser ut att bli en grå vecka =( Vädret verkar bli riktigt novembergrått, ingen sol utan moln och blåst. Typiskt för november!

Tyvärr blev det inget mer bloggande igår, hade ingen lust. Fick se hur hjärndöda människor kan vara i den här stan igår. Nästan så att det är skrämmande att veta att vissa tänker på det sättet!!
När vi kom till stan igår efter att ha varit på Ulfåsa möbler, så tog vi en tur genom stan. Var tvugna och stanna till och köpa flyttkartonger. Så vi ett övergångsställe är det rött för både bilar och gångare. Jag stannar, har ingen bil framför mig, utan står "först".
Vid övergångsstället står ett pra med barnvagn, barnet kanske är 1-2 år. Och vi får grönt så jag börjar att åka och precis då kliver familjen ut framför bilen. Dom har då rött och jag har grönt!!!
Jag hänger mig på bromsen och tutar på dom. Killen stannar och jag vevar ner rutan och frågar om han är helt slut i huvudet! Man kan inte kliva rakt ut när man har rött och bilarna har grönt.

Till svar från den hjärndöda killen får jag. Ser du inte att jag har en barnvagn!

För det första, vad är det för svar??!! Och för det andra, man kan inte gå mot rött bara för man har barnvagn och då tro att bilar stannar när dom har grönt!
När man ger ett sådant svar önskar jag nästan attt jag klippt honom med bilen. Man är ju inte klar i huvudet.
För om man tänker på det sättet när man har barn, ska man VERKLIGEN inte ha barn.
Man kan inte riskera sitt barns liv, bara för han tror att han kan kliva rakt ut i trafiken närsom!

Betyder det då att jag kan gå på vilken trafikerad gata, eller varför inte E4n och tro att alla tar hänsyn bara för jag har barnvagn??!!
Kör någon på mig, kan jag då säga det till försvar??

Ja jag vet inte hur det står till i folks tankesätt längre?! Men se nu upp när ni ser någon med barnvagn vid ett övergångsställe, för dom kan bara kliva rakt ut och räkna med att allt och alla stannar!
IDIOTER!

Nu ska jag äta lite och sedan göra mig iordning. Den här dagen kanske bjuder på något roligt!? Det hoppas jag verkligen =)
Hej så länge kära bloggisar!


Kommentarer
fam lööke säger:

vi kan se det hela framför oss.. vilka puckon det finns!

2009-11-02 | 09:09:34
Karin säger:

Usch vilka idioter, att han har barnvagn borde väl göra att han är ännu försiktigare när han ska gå över gatan.



Vart hade du köpte namn smycket du köpte till din man? Skulle oxå vilja köpa..

2009-11-02 | 19:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback