Små flingor som faller

Kan vi säga att det offciellt är vinter nu?
Inte nog med att det blåst orkan inatt och hela morgonen. Nu har det börjat att falla små flingor. Eller man kanske ska säga snöblandat regn?! För det är ju det som kommer ner från skyn.
Men om man lyssnar på nyheterna så säger dom att det kan komma hela 5 cm nysnö i vårat område!! Tänk, då får man säga att det är vinter. Hoppas inte på att det blir så mycket. Ska ju troligtvis flytta bord och stolar ikväll. Då vill man ju inte pulsa runt i massa snö =)
Fast det skulle vara kul och ge sig ut och leka med Melvin. Tror han skulle älska snön =) Han fick ju inte riktigt känna på den i vintras när han föddes.
Kan ju alltid hoppas på att det ligge kvar tills imorgon. Då kan vi gå ut och leka på dagen. Men det är inget jag förväntar mig att den gör i såfall.


Har inte tagit mig ann mycket idag. Har plockat lite med disken och tvätten. Men när Melle sov lääänge på förmiddagen la jag mig och myste i soffan under mitt täcke.

Ibland måste man faktiskt få ha sådana dagar. Då man tar allt lite pö om pö. Vet att till våren blir det inte mycket sådant. Då kommer man ha två små godingar att ta hand om. Men även ett hus som inte får förfalla allt för mycket ;-)
Nu ska jag ta och värma på lite lunch till mig. Melle åt för en stund sen och nu leker han på golvet. Kommer nog att dröja ett tag innan han vill sova.
Blir rester till lunch, pasta cabonara. Den ligger mig varmt om hjärtat. Första rätten som Christian och jag lagade ihop. Fjantigt jag vet men nu efter alla dessa år ihop så är det små betydelsefulla saker som värmer mig i höstmörkret =)

Hoppas att ni har en mysig dag i mörkret!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback