Kämpa och tappa inte orken...

....för om 7 månader kommer storken =)
Ja, för er som kanske anat så är det så att vår familj på tre ska utökas till fyra i maj. Vi ska alltså ha barn igen =D
Idag var vi på Storken och skrev in oss...igen. Tycker inte det var länge sedan vi var där på kontroller och återbesök efter förlossning. Det var alltså det som var den stora grejen idag ;-)

Många utav er kanske har räknat ut att jag väntar barn med tanke på hur jag mått. Har inte varit helt tyst om min trötthet och att jag inte varit helt iform. Säger grattis till er =)
Men nu börjar det bli lite bättre. Den värsta trötthet har försvunnit och illamåendet har nästan gått över. Är bara på morgonen som jag kan må lite dåligt. Men det är ju då som blodsockret är på sämsta möjliga nivå.
Så den här graviditeten har börjat precis som när jag väntade Melvin. Hoppas bara på att resten av tiden och att förlossningen ska gå lika smidigt!?

Så nu har vi gått in i vecka 10. Hoppas på att få närmare datum när vårt lilla kryp ska titta ut den 21 oktober då vi ska på första ultraljudet. Längtar faktiskt lite dit ;-) Hoppas bara på att när vi göra andra ska få reda på kön. Man får ju inte det längre men testa kan man ju alltid. Skulle vara lite enklare att veta denna gång =)


Glad blivande storebror =) Idag blev vi bjudna på lunch av mina föräldrar både som grattis till mamma som har namnsdag idag och för att vi hade varit på Storken ;-)

Så nu hoppas vi bara på att allt går vägen men det är inget som vi tänker på. Och jag hoppas att ni med fördommar om att skaffa barn så tätt inpå varandra, lämnar era fördommar vid dörren!
Detta är ett val som VI själva valt att göra. Barnet är i allra högsta grad planerat.
Vi känner att vi vill ha två snabba barn som är nära varndra i ålder. Det kommer att bli jobbigt, det har vi räknat med. Men det är något som vi är villiga och ta.

Nu blir det fredagsmys med taco och gottigotti till Idol.
Önskar er en underbar fredagskväll och start på helgen. NU ÄR DET FREDAGSMYS!


Kommentarer
Matilda säger:

Aaaa jag visste det!!!! Jag anade allt att något var på gång. Grattis Grattis. Du är en super mamma.

Kramar Matilda

2009-10-09 | 22:30:16
Bloggadress: http://matildaniord.blogg.se/
Angelica säger:

Grattis till ert knyte. =)

2009-10-09 | 23:18:27
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/
Sofia säger:

Stort grattis! Kul att ni också kör på två snabba...Snacka om att ungarna kommer ha kul ihop sen!

2009-10-10 | 11:07:44
Bloggadress: http://fiuten.blogspot.com
Elin säger:

GRATTIS GRATTIS! Kände det på mig genom de inlägg du skrivit =) Kul för killen att bli STOREBROR! Kram Elin, Johannes och Julia

2009-10-10 | 11:21:37
Bloggadress: http://barnochfamilj.blogg.se/
Lollo säger:

Men åh Lisa vad kul!!! Ett stort GRATTIS till er! KRAM!!!

2009-10-10 | 22:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback