Fixerat & 4 cm

Besöket hos Storken gick bra idag. Mina järnvärden såg bra ut och det efter att ha inte ätit några tabletter sedan torsdags kväll. Dom ville se hur mina värden var opåverkade. Men ikväll börjar jag igen, för det skadar inte att äta extra.
Min barnmorska var glad att se att jag fått mitt snitt. Hon tyckte jag såg "lättad" ut och det är skönt att höra. För det är verkligen så jag känner! Men jag är även inställd på att det kan bli en vanlig förlossning. Man vet aldrig om det startar tidigare. Och då kan man inte vara "insnöad" på en sak.
Nu har även huvudet fixerat sig. Hade räknat med att det skulle vara det. Känner nämligen mer förvärkar och sammandragningar nu än med Melvin. Men nu är det bara veckor kvar =D
Magen har även växt hela 4 cm sen mitt förra besök. Förstod att den skulle vädxt med tanke på att jag tycker magen blivit gigantisk. Men att den skulle växt så mycket hade jag inte räknat med. Men jag ligger inom normalkurvan och det är ju bara bra.
Annars verkade allt vara bra. Att få höra det är alltid tryggt, nu när vi är SÅ nära =)



Ska nu slå mig ner i soffan och dricka en latte. Vi har ätit middag och haft det så skoj vid bordet. Melle är verkligen en matglad kille som charmar alla =D Att sitta ner hela familjen och bara prata om hur dagen har varit är för mig A & O i ett familjeliv. Och lillkillen älskar att sitta med mig och älsklingen på varsin sida och äta. Bara en massa skratt hela tiden.

Njut av kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback