Thank God for my ladies!

God morgon på er! Pigg och allert efter att ha vaknat av barnskratt och sol genom fönstret. Vilken skön lördag!

Vilken lyckad kväll vi hade igår. Det gör vi om snart igen tjejer =D Kvällen blev nog inte helt som vi tänkt oss från början men gud så trevligt det blev ändå.


Tack för en sjukt rolig kväll. Var vad jag behövde så här veckorna innan Milton kommer =)

Vi började med att äta här hemma och en massa skvaller ;-) Var länge sedan jag saknade ett glas vitt vin så som jag gjorde igår. Men snart kan även jag ta ett glas tjejer. Kanske på altanen nästa gång ;-)
Kom in senare än vi beräknat med till stan. Gick på modevisningen men kände snabbt att som småbarnmammor hade vi inte mycket där att göra. Vi passade inte riktigt in bland alla hippa "ungdommar". Känner mig som en gammal tant men så dom klädde och betedde sig var det många år sedan jag gjorde.
Så snabbt kom vi därifrån och hamnade på Platå. Fribiljetten har vi att tacka för det =) Men även där kände vi oss lite "felplacerade". Alltför mycket hippt folk med inte alltför många år på nacken. Har aldrig gillat Platå pga folket som är där. Men vi hade det skoj och fortsatte konversationen där.

Kan känna att just vår åldergrupp, runt 25 år inte passar in i utelivet här i stan. Man är för ung för att gå till Harrys, är bara 35 +. Känslan vi hade i allafall. Och man är för "gammal" för att gå till Platå, Sliver och sådana ställen. Vi är i en gråzon där hemmafester och parmiddagar är vad vi ska göra en fredag eller lördagskväll. Lite trist men det kanske är så vi känner pga vart vi är i livet. Med barn och familjeliv, orken att röja en hel kväll och natt finns inte riktigt där längre. Men vem vet, den kanske kommer om några år?! ;-)

Kvällens roligaste måste ändå ha varit alla som trodde att den höggravida tjejen smugsupit inne på Platå. För när vi gick därifrån så missade jag sista trappsteget och fall som en padda ner i asfalten. Lyckades att på något sätt sätta mig på huk innan jag landade på händerna occh knäna. Magen lyckades jag att skydda från stötar men min vänsterfot är inte i bra skick. Går runt och haltar och har ont men vad gör det. Bjöd nog på ett skratt åt många människor som stod utanför Platå och Platens =)



Idag ska jag färga håret. Måste fixa utväxten och tänkte ljusa upp det någon nyans. Får hjälp av mamma tack och lov. Har aldrig vait en fena på att färga håret själv.
Älsklingen har J idag och ikväll blir det poker. Så även denna kväll spenderar lite ifrån varandra men det behövs också. Man måste faktiskt göra saker på varsitt håll ibland. Ha egna vänner och intressen. Men det är bara vad JAG anser och för oss har det funkat bra. Det gör vårat äktenskap gott!
Ska nog även ner en sväng till stan efter att ha fixat håret. Måste köpa den fina tunikan som Sofie hade igår, blev SÅ kär i den. Underbar puderrosa färg till sommaren och lika snygg till jeans som till leggings. Får se bara hur lång tid det kommer ta för mig att gå in till stan från mina föräldrar med min fot =P Normalt tar det ca 10 min men idag kan det nog ta närmare 20 min. Är vädret så här skönt gör det ju inget....

Ha en härlig lördag!


Kommentarer
Anonym säger:

Emelie och Sofie ser ut som sagoprinsessor..vad söta de är :)

2010-04-25 | 15:27:56
Lisa säger:

Tro mig det är dom =D

2010-04-25 | 15:58:31
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback