Kylan är här!

Nu får jag allt nog säga att hösten är här, på allvar. Inga fler varma dagar med solsken. Inga ljumna kvällar att sitta ute, nej nu går vi mot kallare och tyvärr gråare tider. Men precis som jag skriver detta så skiner en svag sol in genom fönstret =) Att så lite kan göra så mycket!
Märktes tydligt idag att vi snart är inne i september. En tjock kofta räckte inte för att stänga ute den kalla luften. Det är sådär råkallt ute, usch. Måste helt enkelt ta och städa ur garderoberna lite. Uppdatera med bra höstplagg, slänga sådant som aldrig används och hänga alla sommriga kläder lite längre in. Blir ett projekt till helgen.
Men det som är mysigt med kallare väder och mörkare kvällar är nog att man inte får dåligt samvete av att vara inne. Om det är fint väder på sommaren känner man sig dum om man inte är ute och tar till vara på varma dagar och kvällar.
Tända ljus, det om något är höstigt och mysigt. Älskar ljuset och stämmningen av levande ljus. Och mitt förråd med ljus är stort, tur. Men jag vet att nästa trip till Ullared kommer att betyda ÄNNU MERA ljus ;-)

Måste nu ta tag i lunchen. Barnen och jag somnade när vi kom hem. Men jag blev väckt av en Mille som drömde lite. Skönt för dom att sova samtidigt, inte bli störda av varandra. Även om det inte är vanligt så händer det.
Men innan jag tar mig upp ur soffan ska jag njuta av ljudet från mina två smås andetag. Det är lycka och höra dom andas lugnt och fridfullt!



Kommentarer
s säger:

låter som du har en skön dag vännen. här är alfons sjuk. hoppas dessa elaka baciller hittar härifrån snart. saknar ju er! puss&kram

2010-08-30 | 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback