Kvinnans rätt??!!

Läste en artikel på nätet om att 1 av 25 män blev pappor mot sin vilja.
Kan ni tänka er att hamna i en sådan situation, att bli förälder fast man inte vill??
Usch, jag skulle aldrig vilja uppleva det. Tänker mig att tvingas göra något som jag inte vill, helt mot min vilja.
Samtidigt kan man tycka att det är dumt att inte skydda sig till 100 % om man vet att man inte vill ha barn. Man är faktiskt vuxen att kunna ta sådana smarta beslut. För enligt mig är INTE abort ett preventivmedel. Men sen anser inte jag att abort är mord. Men dom första veckorna är det inte ett barn än. Det finns inte antydan till hjärna, hjärta lungor osv.
Enligt våran lag är det kvinnans rätt att göra vad hon vill med barnet. Vill hon behålla det så är det upp till henne. Vill hon göra abort är det hennes egna val. Kan tycka att det är både på gott och ont vi har den lagen.
För vad säger att enbart kvinnan ska bestämma? Visst det är hon som bär på barnet och ska föda fram det. Men om pappan inte vill ha barnet, borde inte hans åsikt också räknas in?? Tycker inte att det är enbart en mans ansvar att skydda sig vid sex. Är väl lika mycket kvinnans ansvar?!

Ta exemplet att en man som tydligt gjort klart att han aldrig vill ha barn träffar en tjej som i smyg slutar äta p-piller. Hon blir med barn och väljer att behålla det. Varför ska då mannen tvingas betala underhåll till ett barn som han inte velat ha?? Han har ju blivit lurad men det finns ingen laglig rätt för hans del.
Tänk er en kvinna som inte vill bli mamma. Helt plötsligt så tvingar man henne att bli det. Det skulle ingen gilla! Men helt plötsligt ser vissa människor det på ett helt annat sätt. Varför undrar jag? Är ju exakt samma senario.

Ja bara några tankar som jag skriver ner. Ni får gärna lämna era egna åsikter. För disskutionen är intressant och det finns som sagt flera synvinklar på ämnet!
Nu blir det lite eftermiddagsmys med Melle och mormor =)


Kommentarer
Tulin säger:

Håller med dig!



Kände en tjej som hade 4 barn med 4 olika pappor i Norrköping.. den femte offret var min kompis... en natt efter PALACE, 18 års undershållsbidrag!

2010-02-20 | 17:32:39
Angelica säger:

Jag håller med dig!!



Om en man skulle tvinga en kvinna att behålla ett barn hon blivit gravid med, skulle det kallas för övergrepp.

Men om kvinnan behåller ett barn mot mannens vilja så är det hans fel.

2010-02-20 | 19:54:11
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback