Lite försiktig och lite feg

Förra veckan började Melle verkligen att gå mer och mer utan stöd. Han tog några steg mellan soffan och fotöljen utan att hålla sig i.
När han stod vid sin låda där hans kex och riskakor finns stod han utan att hålla sig i. Men så fort han kommer på att "Shit, jag står ju själv", sätter han sig direkt på rumpan =) Gulligt att se men samtidigt så är det så tydligt att han har balansen.
Vi försöker så gott vi kan att berömma honom när han går själv för att han ska förstå hur duktig han är. Men samtidigt är det viktigt att låta honom ta den tid han tar på sig. Jag vill inte pusha för mycket att han ska gå själv. Han måste få ta det i sin takt och han utvecklas ju fortfarande.
Samtidigt så är det skönt att se att han är lite feg. Vill inte att tiden ska gå fort, vill njuta av nuet. Om några veckor är jag säker på att han kommer att gå och då är ju den här tiden förbi.
Man kanske kan säga att försiktig och feg är ett och samma ord?! Båda handlar ju om att man är rädd om sig själv. Och vad är mer underbart än ett barn som inte vill göra sig illa!?

 
  
Tack älskling för att du tar babysteps, så mamma hinner med att njuta av den här tiden.

Snart ska vi ta och packa in oss i bilen och åka och ta en fika hos mormor och morfar. Skönt för Melle att komma hem dit och mysa lite. Och härligt för mig med en kopp kaffe och någon att byta några ord med =p

Satt nyss och kollade på just den här dagen förra året. Inatt 01,07 är det exakt 1 år sedan Melvin föddes. Undra om jag ska sätta klockan och gå upp då. Bara för att just det klockslaget alltid kommer vara SÅ speciellt.
Annars blir det lite extra mys och god frukost imorgon. Då blir det även paket men det tar vi på kvällen när pappa kommit hem från jobbet =D

Puss på er!


Kommentarer
Anonym säger:

ååå fick nästan tårar i ögonen Lisa! Tänkte på Aimees klopckslag... Det är som du säger, ett klockslag man alltid kommer komma ihåg!



Tycker Melle är jätteduktig! Det är inte många barn som går innan dom är över ett år ju.

Kan känna av den här "bebis-mätar-tävlingen" uppe på babycafét ibland. haha Jag svarar alltid med samma kommentar... Alla barn är individuella.

Kramar

2010-02-16 | 13:31:27
Maja: STYLE & LIFE by LEIA säger:

Hihi....Neo går ingenstans själv....på långa vägar:)



Jag tittade faktsikt på klockan igår när jag skulle lägga mig och då var den 00:26....00:27 kom Neo så då var jag tvungen att sjunga för honom där mitt i natten:)



kramar

2010-02-16 | 17:27:33
Bloggadress: http://styleandlifebyleia.se
Sofia säger:

Gissar att det var du som kommenterade precis,

eller :)?



Hon jag hade på Nike var iofs "bara" BM men som sagt underbar. Jag lovar att hon skulle lyssna till dig och dina behov.



Hon heter Inger Andersson och jobbar även lite på förlossningen.

Hennes nummer, direkt in till hennes rum:

013-223178



Hon har telefontid tisdagar & torsdagar 8-8.45 resp. 13-13.30.

Jag fick dock ringa henne när jag ville för hon svarade alltid omhon var på rummet men hade hon inte tid just då ringde hon upp! Underbar helt enkelt!



Hur långt gången ärdu nu?

Lycka till med allt!



Kram

2010-02-16 | 19:22:37
Bloggadress: http://fiuten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback