Morgonstart med gnäll

Småbarn och tänder är ingen rolig kombo. Melle vaknade rekordtidigt idag, 5.30. Han låg och pratade inne i sin säng, så där fick han ligga till pappa gick upp strax efter 6. Då fick han komma in till mig i sängen. Var en glad kille som kom in och la sig brevid mig. Men lika snabbt byttes han ut mot ett litet gnällmonster. Inget var skoj, så det blev att gå upp strax efter 6.30.
Märkte i onsdag att Melle håller på att få en ny tand igen. En liten vass sak, den här gången är det lite längre bak mot början av kinden. Det förklarar varför snoret rinner tillochfrån och det ska bitas på ALLT. Men det funkar inte att bita på saker, gör bara ont eftersom han tar i för kung och fosterland. Blir lite av en ond cirkel med gnäll och gråt.
Slutade med att han nu ligger i sängen och sover igen. Var kanske en blandning av tanden och att han fortfarande var trött?! Skönt för mammahjärtat att han lyckades somna så han slipper vara så ledsen. Måste vara riktigt jobbigt för honom. Skönt att man glömmer hur det var =P

Blir att äta lite frukost ensam, inte vanligt. Men jag ska njuta för det är vardagslyx för mig =)
Idag blir det att åka och hälsa på min arbetskamrat Tulin. Ska hem och fika och prata lite skvaller hos henne. Även slänga ett span på hennes hem. Vi har samma smak när det kommer till hur det ska se ut hemma!
Måste även ta och handla lite efter det, till kalaset. Imorgon har vi inte tid med det. Ska även försöka hinna med att fixa lite här hemma, så slipper vi det imorgon. Oj oj, blev visst lite på dagens schema =)

Nej nu blir det frukost.
Ha en underbar start på HELGEN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback