Våren gör inträde!


Nya fräscha tulpaner och en vårig duk får en på härligt humör!

Tjugonde knut idag! Sista dagen att städa ut alla julsaker men många har nog redan plockat ner sina saker!!?? Bara lilla jag kvar som väntade in i det sista =)
Hade först tänkt att göra det i måndags men då blev det storstädning istället. Och både igår och idag har jag haft saker på schemat. Så alla saker åkte ner ikväll. Men som tur var hade vi inte så mycket. Tog inte så lång tid att få ner det i kartongen igen ;-)

Passade på idag att handla nya lampor till vardagsrummet. Har tidigare haft ekfötter och mörkbruna skärmar. Men nu ville jag ha vitt som passar mer till det här hemmet.
Hade haft span på ett par snygga för 300 kr st, så nu slog jag till. Eller var rättare sagt tvungen för annars hade vi inte haft några lampor i vardagsrummet =)
Valde att köpa den lite längre lampfoten, fanns nämligen två längder. Tänkte det kunde vara snyggt eftersom vi har fönster som börjar ganska långt ner men är stora. Blir lätt annars att det ser så litet ut. Och det blev snyggare än vad jag tänkt mig!


Blir att köpa lite nya blommor till fönstren. Inga mer julstjärnor eller amaryllisar förän nästa jul. Gröna sköna växter ska inhandlas till helgen.
Blir även att titta på träpersienner till fönstren i helgen. Vill ha vita som kan gå en bit ner i fönstren. Hade tidigare tänkt hissgardiner men eftersom vi har eftermiddagssol kan det vara skönt att kunna dra ner ifall solen lyser in i vardagsrummet.

Köpte två paket med tulpaner idag när jag handlade, vita och ljusrosa. För ni har väl inte glömt att på fredag är det Tulpanens dag!? Så till alla killar (om det nu är så många som läser denna blogg??!!) glöm inte att köpa en bukett till er dam. Det kommer ge glada miner och uppskattning!
Ska lägga upp fötterna i soffan och läsa en tidning som kom i posten igår. Melle har redan somnat. Drack vällingen själv i sängen idag. Får se hur mätt han håller sig på 1 års välling. Avger en rapport imorgon =)

Önskar er en mysig onsdagskväll! Ta hand om varandra, det finns bara en av oss alla!


Kommentarer
Tulin säger:



Lampfoten är jättesnygg, älskar skärmen... du gjorde precis rätt när du valde längre lampfoten . Vita träpersienner låter utmärkt, hissgardiner är fina med men det är inte så praktiskt om du ska dra ner de då och då.

Jag funderar på att köpa hissgardiner till köket, jag har hittat jättefina men lite osäker på måttet.. de är lite kortare på bredden, inte mycket, men vi får se..

kramisar



2010-01-14 | 12:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback