Today

Då var det kväll och jag sitter nyduschad i sängen ooch har fotbollen på. Skönt avslut på ännu en hrälig dag. Börjar att vänja mig nu, inte bra. Blir jobbigt när vädret väl vänder. Kan ju inte räkna med att alla dagar ska vara så här varma ;-)

Sofie och Agnes var här på förmiddagen och förgyllde vår dag. Agnes har nu lärt sig att det är här som Isa bor =D Min söta lilla toksnutta är bara för go. Är så glad att det var just dig Agnes som din mamma och pappa fick!
Melle och Agnes lekte på verandan medans jag och Sofie lapade sol. Barnen lekte med vattnet i Melles "bilbanelåda" och var nog ett tag mer blöta än torra.
Innan lunch blev det en walk till affären. Handlade lite till lunchen och en glass. Barnen hade somnat så skönt så vi kunde i lugn och ro gå och prata. Kanske inte om livets stora frågor men om livet generellt.

Christians pappa kom förbi och åt lunch med oss innan han och Christian började med altantaket. Tog dom hela eftermiddagen och lite av kvällen innan det var klart. Så nu har vi tak som skyddar mot regn och ger skugga mot solen!
Älsklingen bröjade även att sätta lite panel på ena kortsidan. Snart kommer allt byggande att vara helt klart. Då är det bara målade och lite annat småfix kvar. Skönt för då blir det nästa projekt, förrådet. Måste rensa ur och organisera lite bättre. Nu är det bara ett kaos därinne.

Har även passat på och handlat inför midsommar idag. Var på Maxi och det var ett mindre kaos där. Folk överallt och jag snurrig i huvudet av värmen. Ingen bra kombo.
Mamma hade varit snäll och erbjudit sig att ta Melle under tiden. Han har det roligare hemma hos mina föräldrar än i mataffären.
Dom hade tittat på bilar, lekt och spanat på killen som gjorde rent deras fönster utifrån. Melle hade även bjudit mormor på pussar. Ursöta killen =)

Nu rundar jag av den här dagen. Återkommer med nya krafter imorgon.
Kramar till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback