Välkommen tillbaka till vardagen!

ÄNTLIGEN har jag börjat att repa mig efter en måndag som var HEMSK! Inget bloggen för kraften fanns verkligen inte där. Och sen var det inget jag tycker att jag behövde lägga energi på heller.

Började min måndagsmorgon med att ha en hejdundrandes Bfest när jag klev upp. För att en halvtimme senare märka att det även kom från andra hållet med. Underbart att ha magflunsa från båda hållen samtidigt. Aldrig haft det tidigare och vill ALDRIG ha det igen. Speciellt inte när man är höggravid. Att ha en bebis som ligger och far runt i magen när man är illamående är ingen höjdare.
Hade nog samma sak som Melle. Fick inte behålla någon vätska utan allt kom upp. Försökte med små klunkar vätskeersättning men efter fem små klunkar gick det inte. Det jobbiga var att jag upplevde en sådan otrolig törst. Var som ett sandpapper i munnen och ville inget annat än att bälja i mig vatten. Blev att ligga och gurgla och spotta ut. Kul, kändes som om jag var hos tandläkaren.
Vid tre på eftermiddagen började jag dock känna mig lite bättre. Kräkandet upphörde men istället kom smärtan i hela kroppen. Värkte i benen, ryggen, handlederna och axlarna. Måste säga att jag beundrar folk som orkar att leva med dessa smärtor jämt. För själv höll jag på att klappa ihop. Var tvungen att ge mig upp på kortare "promenader" i huset för att ligga i sängen höll på att göra mig knäpp.
På kvällen kunde jag ta två värktabletter efter att ha pratat med både 1177 och förlossningen. Varför jag skulle ringa dom kan man undra. Men damen på sjukvårdsupplysningen sa att det var standard i sådana här fall om man passerat v 20. Var inget problem att ta två tabletter och försöka att äta och dricka lite. Viktigt att få i sig vätska. Och Milton skulle jag inte oroa mig för, han klarar sig bra i magen. Tur det med tanke på att från mig kan han inte ha fått mycket =)
Kunde i allafall dricka ett halvt glas nyponsoppa och nästan en hel riskaka innan jag tog kväll och la mig i sängen, helt själv. Älsklingen valde att sova på soffan, för att minska risken att bli smittad. Han är inte frisk själv än och skulle vara skönt om han slapp att ha samma skit som jag och Melle verkar ha haft.

Melle blev i allafall hämtad av mina föräldrar igår morse. Ville inte ha honom hemma när jag var så dålig. Han behöver inte li smittad igen. Men han hade en jätteroliga dag. Busat och skrattat masso hemma hos mina kära föräldrar. Även sovit och kommit igång med ätandet igen, skönt att se.
Det jobbigaste var bara att inte få vara nära honom på hela dagen. Att få säga hej och vinka till honom från sovrumsdörren. Inga pussar, kramar eller gos. Fick inte ta i honom på hela dagen. Och jag kan lova att det är ren tortyr att inte få vara nära sitt barn. Magflunsan är INGENTING mot vad det är. Tårarna var nära flera gånger men det är bara att bita ihop. Idag kan vi nog vistas i samma rum även om vi inte ska vara för nära varandra. Hoppas bara han förstår att jag inte gjort så för att vara elak. Inte lätt när dom inte jämt förstår situationen.

Ska nu försöka att ta mig en dusch. Har plockat lite här hemma nu på förmiddagen. Älsklingen åkte till affären för att köpa lite mat och Melle sover förmiddagsnap.
Sen blir det att sanera sovrummet. Torka av allt, dammsuga, moppa golven och byta lakan. Vill bli av med ALLA bassilusker. Badrummet gjordes rent med sanitet under hela dagen igår. Så det får nog vänta tills imorgon innan det får sig en grovrengöring. Tror dom flesta basillerna därinne är döda efter allt spritande och rengöring från gårdagen =)

Hoppas att ni får en underbar dag. Önskar att jag orkade ge mig ut i solen men kroppen orkar nog inte det. Kanske sätter mig ute på trappen och njuter lite senare under dagen, vi får se.
KRAMAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback