När det blir tufft

Det är inte ofta som jag tycker att det är jobbigt med två barn. Visst att det var tufft ett tag när Mille var som värst, innan vi fick reda på att han hade mjölkproteinsallergi. Då var han ledsen nästan hela dagarna. Under den tiden kunde jag känna att jag inte räckte till. Speciellt när jag var själv med två barn som var ledsna. Även dom upplever dåliga dagar som vi vuxna.

Igår på min brors födelsedagsfest fick jag frågan om det var skillnad med två barn. Ja det är skillnad, min uppmärksamhet ska ju delas på två. Och i vissa situationer kan det vara svårt.
Ibland är det verkligen dubbelt "jobb" med två små. Det är verkligen inte en dans på rosor och det hade jag aldrig trott att det skulle bli. Men när det blir mycket då tycker jag att man har rätt att tycka det. Man är inte en sämre förälder för det.
Jag vet att alla föräldrar upplevt stunder med sina barn då man tyckt det varit riktigt jobbigt. Det kan vara att dom varit skrikiga, gnälliga, ledsna....you name it. Man försöker verkligen göra allt för att dom ska bli glada och lugna.
Dom gånger då jag tycker att det är mycket är just när båda barnen vill ha all min uppmärksamhet samtidigt. Jag kan inte förklara för någon av dom att jag måste hjälpa den andra först. Att just där och då kan jag inte släppa allt.

Ikväll var en sådan kväll då jag gärna haft ett par hörselkåpor på. Båda barnen var ledsna och gnälliga samtidigt i över en timme. Inget var roligt eller underlättade deras humör. Och mitt i allt detta så ska man laga mat, äta mat, ge mat, byta blöjor, borsta tänder, sätta på pyjamaser & slutningen natta. Huvudet känns som en enda gröt och ögonen står i kors.
MEN kärleken som jag känner till dessa små underverk är alltid lika stark. Jag är stolt över att vara mamma till just dom!

Var i allafall två barn som somnade direkt när vi la dom i sängen. Inget gnäll och inga tårar, bara underbara djupa små andetag. Och jag är så tacksam att det var just Melvin och Milton vi fick. Dom är mina prinsar som jag skulle göra ALLT för. Jag kommer göra allt för att vara den bästa mamman för dom genom hela deras liv.


Kommentarer
Angelica säger:

nu har ju jag "bara" ett barn, så förstår ju inte fullt ut. Kan dock försöka tänka på hur jobbigt det kan vara stundtals med just(som du skriver) matlagning, matning, nattning, blöjbyten, påklädning och avklädning etc etc



JAG TYCKER DU ÄR GRYM!!! Så som jag känner nu.... kommer det bara bli ett barn just för att jag tycker det är kämpigt till och från. ;)

Men som du skriver, det betydet INTE att jag inte älskar mitt barn eller att jag inte önskar henne här. Herregud, vet inte vad jag skulle göra utan mitt barn. Hon är ju mitt liv! Men ibland är det ju jobbigt, så som det är med nästan allt i livet;) jobbet, ekonomin, städningen hemma, handla, politik, etc



Ta hand om dig!! kramar

2010-10-04 | 09:39:09
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback