Att uppskatta dom små sakerna

God morgon. Barnprogramen är på och Melle sitter i sin sackosäck och myser. Buddah sover och jag väntar på att kaffet ska rinna ner. En riktig mysmorgon ;-)

Inatt har vi fått sova utan att vakna. Helt otroligt så utvilad man känner sig när man får sova en hel natt. Sen Mille föddes har vi inte fått göra det. Och när Melle var liten sov han aldrig hela nätter. Så vi kan inte säga att vi är bortskämda med att få sova utan att vakna på nätterna =)
Men det är sällan jag klagat över det. Kanske för att man blivit van?! Men visst har det varit jobbigt att gå upp vissa dagar när nätterna varit riktigt jobbiga. Men mina barn ger mig så mycket energi att man orkar att hålla igång en hel dag.
Det är likadant med sovmorgon, det inträffar väldigt sällan hos oss. Vi har morgonpigga barn men det gör att vi har barn som gärna lägger sig omkring 19 på kvällen. Och jag väljer hellre att ha det så, om man nu får säga att man vill det?!
Jag känner i allafall att jag kan leva länge på en sådan här natt. Dom dagar då det kommer kännas lite extra jobbigt att kliva upp ska jag tänka på idag. Då kommer jag veta att det bara blir lättare. Småbarns perioden är otroligt kort och snart kommer dom sova hela nätter och förmiddagar. Då kommer jag sakna tidiga mornar med barnen ;-)

Dags att hälla upp kaffet, förbereda för smoothies och sätta mig i soffan och mysa med Melle.
Im so happy today =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback