Detta gör livet värt att leva!

Är nog just sådana här dagar som jag verkligen känner att jag lever. Då livet har lite extra guldkant. Då man flyger lite högre i skyn!
Vår bästa investering någonsin måste nog vara det här huset. Visst det kostar varje månad men jag är glad att vi köpte det när jag var föräldraledig. Vi kan ju bara få det bättre, även om det inte gått någon nöd på oss. Men det ska bli roligt att se hur vi kommer få det i höst när båda jobbar =)
Men nog om det, det jag ville komma till är att hur skönt det är att ha en tomt när man har små barn. Visst jag kan ibland sakna att bo mitt i stan i en lägenhet när det regnar eller när snön ligger överallt. Att ha lyxen att inte behöva bry sig om att skotta eller att behöva ta sig med bil eller buss i regnet. Två steg och sen är man på stan, skönt då det är höst eller vinter. Men nu när det är vår, aldrig att jag skulle vilja bo i stan.
Tänk att inte ha en stor gräsmatta att gå ut på. Eller en stor altan att leka på, nej usch vad trist. Tar all snöskottning framför en balkong. Här kan barnen röra sig på "stora" ytor. Vår tomt är inte så stor men lagom för våra grabbar.

Idag fick Melle springa runt och leka. Han pysslade med en sak här och en annan där. Rymmde till framsidan men där blev det stopp. Fick hämta honom, vill inte att han ska vara nära bilarna. Är inte så många som tar hänsyn med farten nämligen. Lite trist men det är den bittra sanningen =/
Buddha fick idag känna på gräs för första gången. Han såg lite skeptisk ut till underlaget men insåg snabbt att det var mjukt och skönt att krypa på. Än så länge är det fortfarande hans första val till att ta sig fram på. Men idag tog han säkert 20 kliv från väggen till diskmaskinen, helt på egen hand. Vi hade inte ropat på honom eller satt oss på huk frmaför honom. Ett eget litet initiativ från lillherren själv =)
Kort och gott kan man säga att vi har njutit av eftermiddagen. Äntligen kan vi börja använda altanen igen, som jag längtat!!






Det är bara och se och njuta av bilderna. Kommer att komma fler av dessa inom en snart framtid. Idag visade vädret och tempen från sin bästa sida en aprildag. Gud så jag längtar efter tunna jackor och skor. Solglasögon, lätt bränna, fräknar och dagar ute i det fria. Men det kommer att komma, det vet jag ;-)

KRAM från mig till er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback