Mammas oturs kille

Idag har det inte varit någon rolig dag för Melle. Hela förmiddagen var en enda plåga för honom, ingen gissning faktiskt!
Började med att han snubblade på en gren när dom var ute i skogen på dagis. Blev en reva på kinden upp mot ögat. Som tur var missade den precis ögat, annars vet jag inte hur det hade gått. Men fröknarna sa att Melle inte blivit så ledsen av det hela. Tur är väl det!?
Ofta när Melle kommer hem från dagis är han hungrig och trött. Och en Melle som är det är en klumpig sådan. Inte helt onvanligt att det är då som han slår sig =) Men just idag satt han på sin stol och tittade på grävmaskinerna som bygger hans nya dagis. Och på något sätt lyckades han att glida ner från stolen och slå i sitt öra i kanten på en av dom vanliga stolarna. Enligt älsklingen har Melle aldrig varit så ledsen som han var då! Han stod och tramade på samma ställe på golvet och kunde knappt andas när han grät. Blodet, det pumpade som en stråle ur sidan på örat. Min lilla älskling, gör ont i hela mig bara av att skriva om det.
När han sedan lugnade ner sig och dom satte sig och åt. Ja då var han väl så hungrig så han lyckades att sätta i halsen. Han fick inte upp det och blev lite blå i ansiktet så Christian vände uppochner på honom och dunkade honom i ryggen. Då kom maten upp och allt var ok. Men gissa om allt detta gjorde min lille prins trött. Efter lunchen sov han i tre timmar, inte alls så vanligt.

Så nu hoppas jag att alla olyckor håller sig på avstånd ett tag. Vill inte jobba en dag till och veta att Melle gjort sig illa. Allt jag vill är att vara hemma hos honom. Men vem skulle inte vilja det!!??



Idag har det avnjutits en skön dag på altanen. Grabbarna har varit ute hela eftermiddagen och jag gjorde dom sällskap när jag kom hem från jobbet. Årets första fika har nu intagits i solen och värmen, gissa om det var härligt =D
Dagen till ära ska även årets första grillning äga rum. Går inte att hålla sig borta från grillen. Och vi har gasol så det räcker till en omgång!!

Ska fixa salladen nu så jag tittar in lite senare här.
Njuuuuut av kvällen, en försmak på sommaren =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback