Man VS Mouse


IM THE MAN =D

Vissa saker man gör/säger kommer i efterhand ifatt en. Man börjar fundera lite på vad man precis gjorde och vilka konsekvenser det kunde ha gett. Lite som ordspråket Att tiga är guld...
I mitt fall gällde det en kund igår som jag sett stoppa saker i barnvagnen. Men det är väldigt mycket krux med snatteri/stölder i butik. Man ska inte konfrontera i butiken innan personen betalat. Spelar ingen roll om varan ligger i en väska, du kan tom stoppa den i byxorna. Alla kan ha för avsikt att betala för varan, så därför får man vänta tills alla varor är betalada och då stoppa kunden.
Var precis det jag gjorde och mamman i sällskapet nekade. Här är en sak till som blir lite jobbig, jag får be om att titta i väskan men dom kan neka. I det här fallet fick jag inte se.
Istället för att stanna kvar gick hon snabbt ut ur butiken och istället valde hennes man att "ta över". En karl, ca tre gånger så stor som jag blev helt galen. Tänker inte återberätta allt han sa men när han vände ryggen åt mig och gick kallade han mig för "pack". Väldigt fel av honom.
Med mitt temprament tänder jag verkligen till. Och här kommer vi till den där biten med att tänka till ;-) Men jag ropar till honom att vara en man och komma tillbaka och säga det till mig. Det är sekunden efter som en tanke slår mig. Om han väljer att komma tillbaka ska jag göra mig beredd på att det kommer göra j*vligt ont. Men jag står på mig, feg är det sista jag är i sådana här lägen.
Historien slutar med att det är jag som är "mannen". Han fortsätter att gå och nu är han inte välkommen att handla hos oss längre. Tyvärr hade han inte förstånd nog att förstå att han inte ska komma tillbaka heller. Enligt honom själv "handlar han hur mycket han vill i den här j*vla butiken". Mitt svar blev att det kommer han nog bli varse om han sätter sig fot där igen.

Många kan nog tycka att det är väldigt dumt att ge sig på någon i den storleken. Men aldrig att jag kommer låta någon gå och plocka på sig grejer och se mellan fingrarna med det. Storleken har ingen betydelse i mina ögon. Han kan tro att det skrämmer mig men uppenbarligen gör det inte det. JAG vågar stå för vad jag vet är rätt och fel!
Så idag känner jag mig lite extra taggad för att åka och jobba. Ska bli kul att se vad den här dagen har att bjuda på för roliga händelser =)

Nu blir det dock en kopp kaffe och lite slapp i soffan.
Ha en FAB dag!



Kommentarer
Emha säger:

Haha bra gjort :-)

2011-04-27 | 09:39:21
Bloggadress: http://onlyemha.blogg.se/
Tulin säger:

Bra gjort Lisa..



I början var jag lite rädd men jag tolererar inte sånt längre.Bara för att man sitter bakom kassan tror de att man får säga vad som helst till oss.

2011-04-27 | 10:49:20
sofie säger:

you goo girl!! eller ska jag säga... you go man??? =)

2011-04-27 | 16:09:54
Lisa säger:

Tack kära ni för era härliga kommentarer =D

2011-04-28 | 10:12:11
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback