Livet är skört

Har under den här våren och sommaren fått märka av att vi inte ska ta livet för givet. Livet är en gåva, den gåvan ska vi vårda ömt.
Men livet är även orättvist, det tror jag dom flesta av oss har fått känna på. Varför har jag många gånger frågat mig. Om jag fått något vettigt svar...nej.
Vi pratar ofta om OM vi dör, inte NÄR vi dör. Visst tragiskt att tänka så men vi måste det. Vi kan inte gå runt och tro att vi är odödliga!

Jag tycker istället att vi ska ta och leva HÄR och NU. Ta vara på varje litet ögonblick. Känn smaker och dofter lite extra. Skratta och njut av att få vara här. Vad morgondagen gömmer vet vi inte. Och det bästa är att låta den vänta på sig.
Sluta planera för nästa år, planera för nästa vecka. Vi vet aldrig var vi befinner oss då. Förhoppningsvis får vi vara starka och friska men vi kan aldrig med säkerhet säga att det är så!

Vårda kärleken, familjen, vänskapen och LIVET!!!

2011 är ett år fyllt med tråkiga sjukdomsbesked bland släkt och vänner men även Norge tragedin. Vi får aldrig glömma varandra. Och aldrig glömma dom som inte finns bland oss!

Puss, le och säg Jag älskar dig lite extra idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback