Tokungar!

Somnade som en stock i soffan redan 19.30 igår. Är inte bara Melle som blir helt färdig efter badet på måndagar. Även mamman i huset somnade rekord tidigt =D Kan bero på kombo av badet och att vi inte får sova som vanligt.
Mille har efter sin feber börjat att sova oroligt. Han drömmer massor och är efter det väldigt svårsövd. Han är inte riktigt vaken men tillräckligt för att troligtvis bli förbannad över att han vaknade. Är arg som ett bi på anabola!
Jag hoppas verkligen att vi får ordning på hans sömn, för varken han eller vi tycker att det här är särskillt skoj. Får hålla ut en vecka, sen är det besök hos Anders igen. Då är det blodprov som väntar men jag ska även ta upp "sömnproblemen" han har just nu.

Badet igår gick som en dans. Gud så roligt jag och Melle hade. Hela min kropp skrek av lycka när vi åkte för att hämta lillebror hos mormor. Lycka för att Melle är så duktig och vi hade så skoj men även för att lillebror hade varit så duktig hos mormor. Inga tårar eller skrik, han hade lekt och skrattat från det att han kom dit. Han är inne i en period av tykänslighet och det räcker med att någon annan tittar på honom och han börjar gråta. Så det kul att höra hur roligt han haft det.

Melle var som en sprallig fisk igår. Åkte rutschkana flera gånger, ingen räddsla för att fara med huvudet före ner i vattnet. Och när han var klar, slet han sig nästan ur min famn för att åka igen =)
Vi testade även att titta på varandra under vattnet. Han tyckte det var skoj några gånger sen puttade han iväg rockringen som vi dök under. Och det är ett tecken på att han inte vill mer och då slutade vi självklart. Allt vi gör när vi badar är på hans villkor. Viktigt att komma ihåg!
Blev även lite plaskande, skönt att han börjar sparka mer och mer med benen. Men han visade även att vi tränat på att "dyka". Gick ganska bra måste jag säga =)

Är verkligen helnöjd med dagen igår. Egentid med Melle är viktigt, både för honom och oss. Att han får bli sedd och få extra uppmärksamhet är viktigt. Man märker det när man får två barn. Hur mycket man än försöker att ge barnen lika mycket tid så behöver man göra saker ensamma med dom. Då är det bara det barnet som får all fokus.
Kvällen blev som sagt väldigt lugn. Vi firar inte alla hjärtans dag på något särskillt sätt. Vi har som många andra 364 andra dagar att fira kärleken på. Så presenter och liknande har vi slutat att ge. Roligare att bli överraskad någon dag när man inte räknar med det!


Roligt att busa med lilebror =)

Mitt lilla hjärta ♥

Tror det var tredagars feber som Mille hade. Igår och idag har vi sett som små rodnader på hans kropp och lite i pannan. Melle har aldrig haft det så jag vet inte riktigt hur "utslagen" ska se ut. Är det någon som haft det som vet?? Får googla upp det annars ;-)

Vår dag idag är ganska lugn. Kanske tar en sväng på förmiddagen till stan och fixar dom sista av Melles presenter. Har bara småsaker kvar att köpa. Tänk att om två dagar blir han två år!!! Herre vad fort det går.
Annars blir det storhandling inför helgens kalas och lite träning. Längtar efter att köra ur kroppen och få energi. Den behövs nu när sömnen blir lite lidande. Men någonstans är det charmigt, det är ju livet som småbarnsförälder =)

Jag önskar er en fin tisdag!
KRAM.


Kommentarer
sofie säger:

när är det kalas??? puss

2011-02-15 | 08:34:55
Lisa säger:

På lördag kl 14 ser det ut som just nu. Kan hända att det blir förskjutet någon timme men det tror jag inte!

Puss honey

2011-02-15 | 08:50:08
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/
Em - Mamma till Malva. säger:

Vilka sötnosar! Haha, roligt att leka med tvättmaskinen ;)



Tusen tack för tipset om laddaren, det ska jag definitivt kolla upp! :D Ha en fin kväll!

2011-02-15 | 19:05:19
Bloggadress: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback