Nu får det vara slut


Mille charmade doktorn genom att le och skratta idag. Inga tårar, inget gnäll...var nästan som ett skämt att komma dit med honom.

Blev en vända till vårdcentralen idag med. Men inte med Melle utan med Buddah.
Igår kväll och natten som var hade den här lilla killen det riktigt jobbigt. Hög feber, hosta och han drog i sitt vänster öra. Så på morgonen ringde vi och fick en tid vid 11.
Det visade sig att han har en dubbelsidig öroninflamation. Det ena örat, vänster är inte lika rött och svullet som det högra. Det betyder att han haft ont i det örat en längre tid. Så dom senaste 2 veckornas dåliga sömn och extra gnällighet har nu fått sin förklaring. Jag får bara så ont i hela kroppen när jag tänker på hur jobbigt det måste ha varit för honom!? Men han har inte visat några somhekst tecken på att ha ont, ingen feber eller liknande.

Just nu ser köksbänken ut som ett litet apotek. Det är hostmediciner, pencilin, näsdroppar och hostdämpande. Allt trängs med små doseringsmått och näsdukar. Hoppas hoppas bara nu att dom blir friska efter det här. Jag saknar min pigga Melle och busiga Mille, mina fina grabbar!

Sitter nu i soffan och väntar på att Buddah ska somna. Han ligger och pratar fast han är trött. Jag hoppas han kan somna snart och sova bra. Vi har alla en del sömn att ta igen.
Ska gå in och ge honom nappen och säga godnatt igen. När han väl har somnat ska jag ta mig en varm kopp med choklad och marshmallows. Det är jag värd efter den här dagen, först vårdcentral och sen jobb på det. Lite stressigt blev det men jag hann i tid =)

God kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback