Jakten fortsätter

Vad lyxigt att bli hämtad på jobbet. Slippa stå ute i blåst och regn och vänta på en buss. Tackar vet jag varma sköna bilar =)
Passade även på att handla hem lite god mat till helgen. På lördag blir det att hämta bilen och innan dess behövde vi fylla på lite i kylen. Och det sista jag vill är att släpa på matkassar på bussen!

Fixade naglarna på förmiddagen. Ja vad ska jag säga?! Naglarna ser bättre ut nu än dom gjord innan. Men jag avskyr att få känslan av "löpande band". Normalt tar det mig 2-2,5 timmar när jag gjorde mina naglar hos Emma. Nu gick det på 1,20. Fattar ni hur snabbt denna människa jobbade! Och är det för mycket begärt att lyssna på det jag säger??!! Är det minsta man kan göra när jag betalade närmare 700 kr!
Ska i allafall gå till Madde som gör mammas naglar nästa gång. Skadar inte att testa =)
Är det så att ni har några tips på bra nagelsalonger i stan??

Inatt hoppas jag på bra sömn. Känner att natten som var satte sina spår. En jobbig huvudvärk över ögonen, och inga värktabletter eller treo har hjälpt. Vatten och en massa sömn ska nog råda bot på det =)
Imorgon är det veckans sista pass, ett långpass. 11-20.15 men sen tar jag helg. Även om jag inte jobbat särskillt mycket den här veckan så sätter stägningspassen sina spår i mig. Kommer ta sin lilla tid för mig att vänja sig vid det ;-)

Ska nu mysa i älsklingens famn och titta klart på hockeyn. Sen kryper jag ner i sängen, titta på tv en stund och sedan somna gott för natten. Tycker ni ska göra samma sak, hög mysfaktor på det =)
God kväll!


Kommentarer
Anonym säger:

Man måste väl ärligt säga att om du betalade 700 kr för ett arbete som tar 2,5 timmar tjänar den människan inte mycket, eller hennes arbetsgivare kanske man ska säga..Förmodligen är det också olika om man tycker om att folk pratar med en under olika behandlingar, själv tycker jag att det är underbart om de kan vara tysta! Men visst alla är olika och i ett service yrke är det väl något man bör känna av, om kunden vill att man ska va tyst eller babla på!

2011-03-11 | 12:26:19
Lisa säger:

Jag anser att när man betalar dyra pengar för något ska det vara lite speciellt.

Om man går och fixar håret. Inte vill man att dom ska snabbt tvätta av håret, klippa till det och sedan blåsa av det lite snabbt för att bli av med dig.

Nej då vill man att dom tvättar håret, masserar skönt i hårbotten. Tar sig tid och ser till att frisyren blir jämt klippt mm.

Jag bryr mig inte alltför mycket om dom pratar med mig. Jag är inte där för någon slags terapi.

Vet inte hur du vill ha det, kanske du nöjer dig med en klippning så som jag beskrev det??!!

Och hon som gjorde mina naglar äger salongen och är en granne till en jag känner. Så hon går inte på knäna.

Räkna lite snabbt, ett återbesök kostar 550 kr. Om hon har 4 återbesök om dagen och jobbar 20 dagar i månaden. Då får hon ut 44000. På det ska avgifter dras men sen har hon några som hyr stolar hos henne. På dom får hon också in pengar. Så hon tjänar bra!

2011-03-11 | 21:08:00
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/
Anonym säger:

Jag förstår! Kommentarsfältet är bara till för ja sägare och inbördesbeundran! Då vet jag det, kommer självfallet inte att skriva något mera. Ber givetvis om ursäkt för det enorma klavertramet och hoppas att du hittar någon som uppfyller dina krav och förväntningar på ett gott bemötande.

2011-03-12 | 08:35:47
Lisa säger:

Ha ha då får mig att skratta. Vill absolut bara ha ja sägare här.

Ärligt så måste jag få förklara varför jag reagerar på det sättet som jag gjorde. Men uppenbarligen står tar du illa vid dig av det. Hur kommer det sig?? Jobbar du inom något av dessa yrken??

Du är välkommen att lämna fler kommentarer men jag kommer alltid att förklara varför jag ser det på mitt sätt. Alla har rätt till sin åsikt och hade jag tyckt att din inte räknades, ja då hade jag inte publicerat den!

All feedback är bra, pos eller neg. Vi kan alla lära oss något av varandra. MEN att tro att jag är någon som inte går att tillfredställa är helt fel. För det låter lite så i din kommentar?! Är kanske ute och cyklar, vad vet jag!?

Genom min blogg går det inte att veta hur jag är, dom som känner mig vet det. Du kan nog få en uppfattning men döm inte ut mig av den!

2011-03-12 | 09:05:10
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback