Tiotusen gråtande barn



Lämnade Melle på dagis för en stund sedan. Finns ett ord som kan beskriva vad som mötte oss innanför dörren. KAOS!!!!
För några veckor sedan började en ny vikare där och hon har precis börjat bli varm i kläderna med dom nya barnen. Men just nu är en fröken sjuk så dom får nya vikarier varje dag istället för henne. Idag var det en kille och jag förstår om han är lite avvaktande i början. Är inte så lätt att komma till ett nytt ställe. Men barnen märker av sådant. Och är dom ledsna när föräldrarna går så måste dom sysselsättas så dom glömmer att dom nyss blivit lämnade.
Tyvärr var det inte en unge som hade gjort det idag, utan 10 gråtande och skrikande barn kommer och möter Melle och mig vid dörren. Gissa och Melle blev rädd. Han avskyr skrikande barn, räcker med lillebror gråter för att han ska gå in på sitt rum och stänga dörren.
På dagis är det lite svårt att göra det, vart han än gick så kom det några ledsna små troll efter. Slutade med att Melle grät i frökens famn när jag gick. Men jag vet att han snart lugnar ner sig. Så jag brukar inte gå från dagis med någon värk i hjärtat. Hemskt kanske?! Men när jag vet att han tycker det är skoj att vara där, så är det mest lite trots han visar när han gråter. Kanske inte just idag men dom dagar han annars gör det.

Älsklingen gick för en stund sedan upp på övervåning och började pula lite. Mille sover och jag ska fixa till mig för en liten sväng på stan med Sofie och Agnes. Se där, behövde inte vänta tills på torsdag för att ses =) Blir mysigt att spendera början av den här fina dagen ihop med dom. Även om det är kallt ute så är det skönt. Frisk och klar luft men till eftermiddagen tror jag det kommer kännas mer vårigt. Me like =)

Kanske skulle ta och fixa till snart. Vi tar bussen till stan, smidigare än att behöva hitta parkering till bilen. Går snabbare med att åka bussen och nu är jag lite inne på det också sen förra veckan ;-)

Jag hoppas ni får en solig och fin dag. Det är vi alla värda!
Roligt att se hur statistiken stadigt stiger sen i fredags. Vilka är ni alla som tittar in här?? Många vet jag men ni andra, lämna ett fotspår i kommentarsfältet =)

KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback