Vår valborg!

Hej på er!

Här hemma blev det inget bloggande igår. Hade ingen känsla eller ork för att göra det. Men idag är känslan tillbaka =)
Vi hade en väldigt lugn och städad afton igår. Brukar inte bli större utsvägningar när man har småbarn ;-) Vädret kanske också gjorde att hela firandet drogs ner lite. Fast til kvällen sprack det upp, trevligt.
Ingen brasa blev det, kl 21 är lite sent att försöka hålla våra små vakna till. Och väcka dom bara för att titta på en eld känns inte så skoj. Istället blev det att titta på farfar och fru som åkte MC-kortegen. Vi har turen att bara bo ett stenkast från starten av kortegen =D
På morgonen var vi duktiga och gick in till stan. Behövde köpa nya jeans till Mille och jag hade sett ett par ballerinaskor som jag ville ha. Hittade både skor och jeans och innan vi åkte hem blev det en fika i solen.



Bla dom bekvämaste skorna jag äger. Kommer att slitas under under sommaren =)

Idag har vår Melle lyckats att dra på sig en liten feber. Och för att toppa det har han även lyckats att slå sig ovanför ögat. Så han har ett litet sår och är lite lila på ögonlocket. Hur han lyckades med det inatt vet vi inte. Men han brukar kunna både prata och gå i sömnen och igår var en natt med mycket prat...och skratt =D Så vi tror han gjorde något i sömnen, kanske slog i skyddet på sängen?!
Jag och Mille tog iallafall en sväng till IKEA efter lunch. Melle ville vara hemma och mysa framför bilar istället.
Mille var i stort behov av ett nytt täcke. Det han har haft nu har varit lite för litet för alla påslakan. Nu har han både nytt täcke och nytt påslakan. Kunde inte motstå denna nyhet, så sött & somrigt =)
Blev som alltid lite andra småsaker med. Går ju inte att bara handla det man ska ha på IKEA ;-)



Ja så här har vår Valborgshelg sett ut. Lugn och skön, behövdes efter veckan som gått.
Nu laddar jag för en ny arbetsvecka, den ger en dags ledighet och sen är jag inte ledig förän nästa helg. Kommer bli segt men några av dagarna är korta pass. Tackar jag för!

Här hemma ska jag nu ta mig ann det senaste inköpet i heminredningsväg ;-) Bilder på det återkommer jag med senare ikväll.
Efter jag fixat med det blir det att mumsa lite sockerkaka som vi bakat här under tiden som jag bloggat. Så nu doftar det härligt nybakat här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback