Vi är i chock!


Melle spelar med skedar medans mormor sjunger =)

Alla som har barn vill nog känna sig lite extra stolta över dom. Allt dom gör är speciellt och man vill gärna berätta det för hela världen.
Idag berättade Christian att när han bytt blöja på Melle under eftermiddagen hade han räknat till 10. Fattar ni, 10 det är knappt så jag kan. Nej inte riktigt men än så länge har han bara kunnat räkna till 4. Han kan ibland räkna till 6 men glömmer femman. Var likadant idag, han räknade ett, två, tre osv men femman kom inte med. Vet inte varför men jag är mäkta stolt över att han kom till tio.
Våra tankar går självklart till vart han ska ha lärt sig det. Här hemma brukar vi inte räkna till 10. Nej blir mest 4, så det är på dagis han måste lärt sig det!? Annars är han ett litet underbarn ;-)
Smög in idag när jag hämtade Melle, dom satt och hade samling och sjöng. Melle visar en annan sida där än här hemma. Han är mycket duktigare på att göra bla handrörelser till alla sånger. När vi sjunger här hemma dansar han mest =) Han var så söt där han satt på golvet och sjöng med till Tre små apor...

Jag tycker vi alla har rätt att vara stolta över våra barn. Att deras framsteg är stora kliv i våra ögon. Man måste få säga det utan att det ska tolkas som skryt. Blir lätt så, framförallt bland mammor. Där är det ofta en "tävlan" och det avskyr jag. Alla barn är unika och har olika förutsättningar.

Nu ska jag ta mig en glass och sedan få lite massage för min onda rygg. Ett dumt lyft på jobbet, ajaj!!
Imorgon blir det nagelfix på morgonen och sen hem till mina fina =D
Trevlig kväll.


Kommentarer
Matilda; mamma till Elna säger:

hahaha din kommentar om disktrasa var klockren! Skrattar än! Men visst är det så? -otroligt! =)



Visst lär sig barnen snabbt? Stoppa tiden? =)



Kram

2011-05-17 | 09:20:51
Bloggadress: http://matildamayandersson.blogg.se/
Angelica säger:

Skryter du nu igen Lisa? ;) hehe



Fan vad kul med räkningen! Hejja Melle!

Och visst är det fantastiskt roligt att sjunga med barnen??? Deras rörelser och allt :)



Måste ses snart, så barnen kan visa upp sina färdigheter ;) hahahaa

KRAM

2011-05-17 | 11:40:16
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/
Millah säger:

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-05-17 | 14:21:35
Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/
Angelica säger:

SV: ÄSCH! Vem fan bryr sig?! hahaa Skryt på och gnid gärna in det lite extra hos dom det svider hos. Har man inget bättre för sig än att "gnälla" på att andra är stolta över sina barn - då kanske man ska skaffa sig en hobby att fördriva tiden med! :)

2011-05-17 | 18:50:44
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback