Klart godkänd!



Dagens lilla besök på BVC gick bra. Melle klarade allt allt galant! Dock ska vi tillbaka när han fyllt tre år och kolla hur hans uttal är. Var två ord som hon hade lite svårt att tyda. Mugg och tallrik, ja vad ska man säga??!! Lite fjantigt kan jag tycka men det är väl lika bra att se om han har ett talfel i god tid!!??
Jag kan höra att Melle sa både mugg och tallrik. Men han uttalar inte M:et jätteydligt i mugg. Jag vet inte om man kan begära att ett barn på två halvt år ska prata tydligt??!!
Att förstå skillnaden mellan på och i var inga problem. Att peka på dockan vart kroppdelarna var gick utan att han missade. Han kunde sedan peka på sig själv vart näsa och mage var.
Han kunde hoppa och sparka boll. Att måla och lägga tillbaka kritorna var heller inga problem. Att prata flerords meningar kan han och det visade han också. MEN hon kunde inte höra mugg och tallrik.
Fatta att jag blir smått irriterad. Varför ska man måla f*n på väggen för två ord??. Visst jag kunde sagt nej till att komma tillbaka. Kan bara inte låta bli att tänka på föräldrar som är väldigt oroliga av sig. Som kanske nu tror att deras barn ligger efter i talet. Vad hände med att det tar lite längre för vissa barn att lära sig prata?? Slutade det att gälla efter dom fyllt två??

När det kom till vikt och längd låg han över genomsnittet. Melvin är nu 98 cm lång och väger 15,6 kg. När vi sist var där minns jag att han var 86 cm lång. Och där märker vi att han skjutit iväg. Han har smalnat av sen förra sommaren om vi säger så ;-)


Stora duktiga killen!

Här blir det nu lite chips och gott att dricka framför fotbollen. Barnen somnade tidigt, även Melle lite snorig =) Det kom som ett brev på posten men vi håller tummarna för att han inte blir dålig!

Ha en trevlig start på helgen =)
KRAMAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback