Skolbänk

Kommer ni ihåg att jag för ett tag sedan skrev här att vi varit och köpt en sak till Melle??!! Nu kan jag avslöja vad det var. En skolbänk som vi har fixat till =D
Den var riktigt sliten när vi köpte den av en snäll dam i Ljungsbro. Hon hade köpt den för ca 10 år sedan åt sin son. Tyvärr blev den aldrig använd utan stod i hennes förråd hela tiden. Kommer bli skillnad på det här hemma. Melle älskar verkligen sin bänk =)


En skolbänk från 1921 =)

Det var en mycket sliten bänk som nu har spacklats, slipats och målats. Många timmar har gått åt men i fredags var den klar. Sen dess har Melle suttit inne i sitt rum och målat, målat & målat lite till =)
Är verkligen glad att vi föreningen har ett hobbyrum att låna. Två veckor bokar man upp sig och där kan man måla, snickra, slipa - ja precis vad man vill. Mycket smidigare än att hålla på här hemma.

Idag var vi iväg en sväng och köpte lite mer färgpennor och kritor. Passade även på att skaffa en liten rumpvärmare ;-) Gick hem hos prinsen som nu sitter i sitt rum och skapar mästerverk!
Lovar att ta lite kort från barnens rum så får ni se hur vi gjort i lägenheten. Melle har ett större rum nu än han hade i huset. Och ska jag vara ärlig är det här mycket bättre. Plats för att leka, läsa och busa runt =)

Hoppas ni har en skön dag bloggisar =)


Kommentarer
Emma Roodla - Fotograf säger:

jaa.

Åh gud så fint :)!!

2012-04-08 | 15:17:04
Bloggadress: http://babiidarling.blogg.se/
Emma Roodla - Fotograf säger:

ja men när jag var liten och började skola önskade jag att vi hade ahft sånna bänkar man kunde lägga böckerna i. Jo men det är ju på ett sätt sant!



2012-04-08 | 17:08:54
Bloggadress: http://babiidarling.blogg.se/
En chic mammas bekännelser säger:

tips på bra film, vilken är din top top just nu ? :)

2012-04-08 | 17:29:33
Bloggadress: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback