Givers & takers

Den här helgen fick kanske inte den strålande start som jag hade hoppats på. Vissa människor är sådana energitjuvar och förstör mer än dom gör nytta!!
 
Efter gårdagskvällen som tog hårt på mig somnade jag i soffan. Ett samtal och jag började fundera. Fundera över om att må dåligt är värt besväret. Att min kropp direkt reagerar på negativ stress är tydligt. Efter ca 15 min blev magen helt ur balans och jag valde att sova bort en mysig fredagskväll. Var inte riktigt så jag hade planerat att den skulle bli. Tror inte att min man hade tänkt spendera den så heller =)
 
Men jag har funderat fram och tillbaka nu och kommit fram till ett beslut som känns bra. Eller det gör det inte heller. För dom jag bryr mig om kan bli drabbade. Dom är oskyldiga och har inget med detta att göra men indirekt blir även dom drabbade. Allt pga en person!
Men jag säljer inte mig själv till vilket pris somhelst. Att tro att "utpressning" är en metod som fungerar är helt sjukligt. Och av denna person, trodde att inte det var så det skulle vara. Trodde det handlade om att växa och stötta men se så fel jag hade!
 
Just nu känns beslutet rätt i magen. Även om jag känner tårar bränna innanför ögonlocken. Vissa beslut är så jäkla jobbiga att ta men behövliga. Jag MÅSTE må bra, så enkelt är det bara. Tror inte att någon därute säger emot!?
Men en sak vill jag att ni ska veta. Jag vill verkligen inte behöva såra min kära - ALDRIG!
 
Nog om sådana som tar energi, det finns även dom som ger. Och inte lite utan massor. Att ha kära människor omkring sig som ser till att man är på bra humör. Får en att skratta och le även om man bara vill bryta ihop.
Jag får förståelse och någon som tycker att jag gör rätt. Även min älskling som jag pratat massor med stöttar mig. Utan underbara människor omkring mig hade jag nog kastat in handduken. Det går bara till en viss gräns innan man inte orkar mer. Men jag orkar och det är MYCKET mer efter denna dag!
 
Nu tänker jag inte låta energitjuvar förstöra även denna kväll. Ikväll tar vi igen en förlorad fredag!
Hur det här kommer att sluta väntar jag med till måndag att se...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback