Vårkänsla



Solsken och vårtempraturer gör att jag vill fylla på hemmet med fräscha blommor.
Idag sprang jag iväg till jobbet och fick med mig två orkider hem. Det är extra lyx att ha så nära och kunna "handla" innan vi öppnat ;-)

Den ena står på sideboardet i hallen och den andra i köksfönstret. Det kan hända att den får byta plats ifall det blir för soligt.
Vissa säger att orkider är enkla blommor. Bara lite vatten och inte för ljust. Tack säger jag! Tycker dom är riktigt svåra, mina "dör" alltid efter ca två månader. Trist med tanke på hur mycket jag gillar denna blomma.
Det spelar inte heller någon roll om jag köper billiga eller dyra. Jag får ingen längre livslängd på dom. Får se om dessa "billiga" kan leva lite längre ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback