På bättringsvägen

God eftermiddag!

Börjar sakta att återhämta mig efter gårdagens kräksjuka. Åkte på en fin sådan från båda håll. Tror ni förstår vad jag menar ;-)

Idag börjar mina krafter sakta att återkomma. Än är jag bra kraftlös men benen bär. Värre var det igår då jag kröp från toaletten in till sängen. Christian och barnen befann sig inte hemma så någon hjälp kunde jag inte få. Låg först i 10 min och samlade kraft på golvet innan jag kröp iväg =) Helt tokigt men fram till kl 13 fick jag inte behålla något. Munnen var som ett sandpapper och när det var som värst sköljde jag munnen. Allt för att inte bli galen.
Till kvällen började det sakta att avta och jag kunde få i mig några mariekex och lite saft + ett glas avslagen cola. Gud vad härligt att få i sig något. När man är så tom i magen blir man nästan illamående av det. Blev inte bättre av att jag kände matoset från köket heller =)

Idag har jag fått återgå till gruppen. Igår var jag utstött och fick inte umgås med någon av mina grabbar. Stod en stund på kvällen i dörren och vinkade till dom. Melle och jag utbytte några slängpussar innan jag återgick till sängen.
Värst av allt är nog att min rygg tagit sådan stryk av att ligga ner. En hel natt (började kräkas runt 04) och en hel dag i sängen har gjort ryggen mör. Skulle behöva knåda igenom den men det tar vi när jag är bättre i kroppen.

Även mina små börjar bli bättre. Har varit feberfria både igår och idag. Hostan finns kvar men det kommer nog dröja till våren innan den försvinner. Förbaskade dagishosta ;-) Deras snoriga näsor börjar också bli bättre. Nu har vi inget klart snor längre. Segt gult som alltid kommer i slutet. Känns bra för då är dom redo för dagis på måndag =D Det jublar vi alla över!

Nu ska jag vila mig en stund. Mille och maken är i affären och handlar lite färsk lax - bra för magen. Ska bli mysigt att äta middag ihop ikväll =)

KRAM på er.


Kommentarer
Anna säger:

Åh fy fan! Tur att du överlevde! Hoppas resten av din familj klarar sig

2012-02-25 | 20:34:50
Bloggadress: http://stkorsgatan10.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback