Delmål 3 & 4


Kände redan efter första 5 min att det här skulle bli en bra runda. Höll ett bra tempo redan från början och när jag passerade stället där jag normalt är efter 5 min kände jag lycka. Hann ca 20 meter längre =D Det var varit mitt delmål 3. Att klara av att höja tempot för att ta sig förbi. Gud så skönt det kändes!
När jag sedan passerat 10 min fick jag håll. Fy f*n säger jag bara, får aldrig det! Sänkte tempot för att orka hela vägen. Kan erkänna att jag vara nära på att sluta springa och börja gå. Men tack vare att sista biten går lite nerför orkade jag.
När det gått 15 min hade jag hunnit något längre än i vanliga fall. Då la jag i sista växeln och slog till med delmål 4. Att förbättra min tid =D Vilken jäkla lycka det är att veta att jag kan förbättra min tid även när jag inte går för fullt!! Tänk om jag orkat hålla samma tempo genom hela turen!!?? Då hade jag nog tagit delmål 5 som är att springa på 16 min eller under. Nu är bara frågan när det kommer att klaras??!! ;-)

Jag börjar tro att det är mina löparbyxor som gör det hela. Kompretionsbyxorna hjälper till, märker att jag inte blir lika trött i benen. Sen om det är mer inbillning det vet jag inte. Kan ju inte låta bli att undra =)
Imorgon blir det en tur igen. Ser redan fram emot den. Det ger verkligen energi och glädje. Älskar min löpning och det tror jag märks här på bloggen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback