Simma själv!

Dagens sim var som vanligt hur skoj somhelst. Melle får bus i blicken och ett flin på läpparna så fort vi kommer ut till bassängen. Det blir kanonkulan i badet för hans del.
För varje lektion är det att upprepa det man gjorde förra veckan. Men ibland är det några nya grejor som smyger sig in. Idag var det att sträcka ut armarna och titta ner i vattnet när barnen simmar med simdynan. Det var något som Melle hade lite problem med. Han var inte särskillt sugen på att ha några raka armar ;-) Men vi tar små steg.

Däremot har han nu börjat att simma själv när han en simdyna. Idag släppte jag taget om underidan och hej vad det gick. Han sprakade på och tog sig från ena långsidan till den andra. Inte en gång behövde jag hålla i honom. Det är vid sådana tillfällen jag blir extra stolt över honom!! Att han inte ville simma med raka armar sket jag fullständigt i =D Han kan ju för Guds skull simma!
Kan även informera er om att blötdjuret åt mat när vi kom hem och bad sedan sen om att få gå och lägga sig ;-) Är han inte för härlig så säg..Tar verkligen på krafterna att bada i 30 min. Själv brukar jag redan nu kämpa mot tröttheten men inte ikväll. Har hunnit med att städa av badrummet och tvätta lite. Känns inte helt omöjligt att jag tar tag i gårdagens tvätt när Halv åtta hos mig är slut =)

Ha nu en skön kväll!
KRAM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback