Viltskav med pasta

Testade något nytt ikväll - viltskav. Hjort har jag tidigare ätit men inte som skav. Köpte en förpackning på jobbet idag och till middag blev det en slags gryta med pasta. Hade tänkt nudlar till men jag som var så säker på att det fanns hemma hittade inga.
Skaven blandade jag sedan ut med Arlas creme fraiche med smak av rostad vitlök och timjan. För att mata upp det hela blev det scharlottenlök och färska champinjoner i också. Gissa om denna creme fraiche var som vigd just till vilt. Smakerna gifter sig verkligen med varandra. Det hela avslutade jag med lite färskriven parmesan!

En mycket smidig rätt som inte tog mer än ca 20 min att göra. Och den fick mer än godkänt av Mille som mumsade hjort som aldrig förr =)
Tyvärr blev det ingen bild men jag lovar att ni borde testa detta, så här får ni receptet:

* 1 förpackning viltskav, går även att ta annan skav tex älg.
* I burk Arla creme fraiche rostad vitlök med timjan.
* Ca 0.5 dl grädde.
* 400 g färska champinjoner.
* 1 scharlottenlök.

Börja med att koka upp vatten till nudlar/pastan.
Fräs på skaven i lite smör. Ta sedan upp skivorna och dela på dom. I med lök, svamp och kött i pannan igen. Häll på creme fraiche och grädde och låt det puttra. Salta och peppra efter smak, jag valde även att ha i en halv köttbuljong tärning.
Mer behöver man inte göra. Klart att servera efter lite riven parmesan på toppen =)
______________________________________

Om en stund ska vi natta två barn och sen blir det hockey. Har skaffat (lagom till slutet) canal plus. Vi har bara valt sportkanalerna men eftersom vi gillar nästan all sorts sport så kommer vi se bla La liga när hockeyn är över =) Övrigt utbud på kanalerna är ju inte direkt sevärt. När På spåret slutade kunde jag lika gärna kastat ut tvn och köpt en ny till nästa säsong ;-)

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback