För oss småbarnsföräldrar!

Mitt lilla tips för dagen är till alla med barn, speciellt små.
Hemma hos oss får man kladda bäst man vill när man äter. Inga regler mer än att inte sörpla ;-)
Att ha vanliga underlägg la jag ner när dom inte gjorde någon nytta. Duk blev direkt skitig och att inte ha något på såg trist ut. Vi har ett ekbord så alla fläckar syns och bordet ser gärna "dassigt" ut. Men en nytt blir det först när barnen är äldre. Slit ut det gamla först ;-)

Av en slump trillade jag över denna söta vaxduk för 49 kr. Precis en sådan jag letat efter - rosarutig :-)
Lösmeter har kostat omkring 49kr/m och jag behöver ca 2 m. Här hittade jag en som var 160 cm, perfekt för oss :D

Nu kan grabbarna rita, måla med vattenfärg, leka med lera och äta som grisar ;-) Inget mer storstäd av bord. Att gno med disktrasan finns inte längre. Och det ser mer ombonat ut :-)

Så mitt tips till er med barn är att köpa en vaxduk. Det förenklar vardagen och med alla färger och mönster piggar det upp med :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback