En bra förmiddag!

Än så länge har den här dagen blivit vad jag hoppats på. Den har varit lugn och härlig på alla sätt =)
Min förkylning går åt rätt håll och än känner jag mig ganska kry. Värken i bihålorna har börjat att släppa och halsen är smärtfri. Bara en snuva kvar men den kan sitta i ett tag =)
 
Efter vi styrt här hemma på morgonen gick vi ut och lekte. Vi sparkade boll, gungade och åkte rutschkana. På slutet kom grannens dotter och son ut. Blev lite prat om barn och deras utveckling =) Skönt att ha någon att bolla tankar med. Hennes äldsta är lika gammal som Melle, så dom går nästan igenom samma saker.
 
Vi läser just nu massor om vad som händer när man blir fyra. Och det mesta känner vi igen Melle i. Är inte alltid lätt att veta varför barn gör som dom gör.
Jag tycker att vi lättare förstår varför Melle gör som han gör eller varför han reagerar på olika sätt nu efter vi läst massor. Det är långt ifrån lätt att uppfostra barn. Mycket magkänsla kan man gå på men jag känner att läsa på om utvecklingen som dom befinner sig i nu hjälper mig som förälder. Jag kan lättare förstå honom och sedan förklara enklare för honom. Tro det eller ej men jag kan ibland glömma att man måste förklara lite annorlunda för honom. Han är ju bara ett barn ;-) Nej men man måste verkligen gå ner på ett barns nivå och då förstår vi varandra bättre =)
 
Här sitter vi alla nu i soffan och tar igen oss efter lunchen. Mille är inte trött, så han struntar visst i att sova. Kanske blir en väldigt tidig kväll för honom ;-)
Ska surfa runt lite i väntan på att diskmaskinen ska bli klar och sedan ska vi baka en kaka till eftermiddagsfikat. Vi gör det lite lyxigt denna gråa dag =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback