Fredag i skilda världar

Fredagspositionen är intagen i soffan. Det enda jag saknar är ett glas vin men det tar jag när barnen somnat ;-)
 
Nu är arbetsveckan slut och jag tar helg. Inte mycket planerat, vilket är skönt. Någon fika ska vi nog klämma in. Var länge sen vi träffade våra nära och kära =)
 
Dagen bjöd på jobb, fick börja en timme senare men slutade också senare. Hellre det för tiden på morgonen är lite helig. Vi är alla samlade och kan äta frukost ihop. Det är dom små sakerna i vardagen som sätter guldkant på den!
Medan jag spenderade dagen på jobbet med fredagsshoppande människor styrde grabbarna kosan mot busfabriken. Där gick dom all in i tre timmar innan det blev för mycket barn och dom åkte hem.
Så mysigt det är att sitta i kassan på jobbet och se mina älsklingar cykla iväg. Det är sedan ännu mysigare att se dom komma tillbaka. Kanske också lite tragiskt att jag sitter kvar där i kassan ;-)
 
Det är bra att se barnen ge vår mat godkänt genom att slicka rent tallrikarna efter sig ;-)
 
Min tanke nu är att bädda in nytt i våra sängar. Men magen är så mätt efter mat, och tårtan från jobbet ;-) Idag bjöds det på schwartzwald, glömt bort hur god den är.
Får se om jag tar mig upp från soffan, annars ligger jag kvar ett tag till. Kan bädda in sen när vi lägger oss ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback