Denna helg...

Redan är det söndagskväll och som vanligt undrar jag vart dagarna tagit vägen!?
 
Denna helg bjöd på köksrenovering. Vi har en bit kvar men bänkskivor och nya hon+kranen är på plats. Kakel och köksfläkt får vi ta nästa helg. Även målning+tapetsering av väggarna och nya lister kommer ske framöver.
Vi kom överens om tapetval vid frukosten. Nu får vi bara hoppas att tapeten finns kvar =) Den kommer i såfall att knyta ihop hemmet på ett bra sätt.
 
Idag fixade vi det sista i köket och under eftermiddagen åkte vi ihop med mina föräldrar till en liten järnväg utanför stan. Där kan man åka tåg på en nästintill miniatyrjärnväg. Det hela är så häftigt då ägaren byggt vagnar och räls helt själv. Och ska jag erkänna så tycker man som vuxen att det allt är lite roligt ;-)
Det bästa var ändå hur skoj grabbarna tyckte det var. Skulle gärna se att dom öppnade dagis där, då skulle mina barn verkligen inte ha problem att gå upp tidigt =D
 
Jag och Mille delade plats. Var nog precis att vi fick plats men mysigt hade vi =)
Denna herre fick knappt plats och hade han fått välja skulle han tittat på istället ;-)
Dessa två hade nog roligast av alla. Melle var i upplösningstillstånd när vi skulle åka därifrån.
 
Nu sitter jag här i soffan och väntar på att filmen ska börja. Klockan ringer sjukligt tidigt imorgon, kl 06 är det instämpling. Men det är även en speciell dag då kära Lööke ÄNTLIGEN står vid min sida på jobbet igen. Var ju bara ca fem år sen sist ;-)
 
Det är även dags för bad med Melle igen. Denna höst börjar vi en halvtimme senare. Vi är några från förra gruppen som har gått vidare till en grupp där det händer lite mer. Ser fram emot vad det blir för utmaningar, framförallt för Melle!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback