På barnens begäran...

 
Ute ligger det äntligen snö. Det är kallt men lite för blåsigt. Men jag njuter =)
Det är andra advet imorgon och i eftermiddag kom det sista av allt julpynt upp. Och barnen ville att vi skulle klä granen så tomten kunde komma ;-)
Mysigt när hela familjen hjälper till och hänger up alla fina pynt som vi har i granen. Några saker har barnen själva gjort. Dom är självklart mina favoriter!
 
En av mina andra favoriter måste ändå vara guldskon som jag köpte till förra året. Kan det bli mycket mer jag!!?? Den glittrar så fint i skenet från beslysningen och dom levande ljusen vid sidan om granen.
Sitter här i soffan och njuter av att se granen klädd och resten av hemmet pyntat. Normalt brukar vi vänta tills det är ca en vecka kvar innan julafton innan vi klär granen. Men i år gjorde vi det tidigare. Det resluterar även i att efter nyår så åker den ner i källaren igen. Finns ingen anledning att ha den kvar. Jag tycker den bara passar in under jul och nyår, sen har den spelat ut sin roll.
 
Snart börjar andra perioden på hockeyn. Efter det blir det middagsfix =)
Trevlig kväll på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback