I den ljuva sommarkvällen

Det har blivit som ett gift. Att ge sig ut och springa en tur varje dag är precis vad min kropp behöver!
 
 
Hade inte tänkt att ge mig ut idag då jag jobbat hela dagen. Skulle börjat 10 men en kollega blev sjuk så jag klev in på jobbet 8.30. Blev självklart något sen hem från jobbet med. När middagen var intagen och barnen somnat började det att krypa i kroppen. Tanken på att strunta i dagens löptur började att släppa. Även fast jag var trött behövde jag ge mig ut.
Är verkligen härligt när det blivit en vana. När man inte längre tvingar sig själv ut. Har nog aldrig gjort det men vissa dagar har det varit kämpigare än andra =) Idag var inte en sådan dag.
 
Perfekt väder, nästan bara skugga hela vägen. En varm försommarkväll och pigga ben. Kom på mig själv att ligga lågt i pulsen. Det tempot som jag höll för ca två veckor sedan kan jag glömma idag. Pulsen har redan blivit bättre och jag kan öka. Tog mig runt på 17.45 min. Inget rekord men bra då jag som sagt kom på mig att få öka takten ;-)
 
Imorgon blir det ingen runda. Jobb hela dagen och bort på kvällen. Men vem vet, kanske ger mig ut när vi kommit hem ;-) Tror dock inte det då jag ska vara i Norrköping 07.15 och baka imorgon. Yes det är dags att få sig en liten utbildning i bake off. Om ca två veckor är det tänkt att vi ska göra det på jobbet. Undra hur det ska gå??!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback