Shoppingmania!

Det blev en del handlat idag. Reseapoteket är klart. Lyckades att fynda ännu en tub med solkräm. Denna gång för 70 %. Sist var det 50 %.
Vi har använt oss av La roche - Posay och dom fungerar kanon. Nu kommer den att sättas på prov. Svenska sommaren och solen är ju inte den samma som i Thailand =) Men vi har valt att bara köpa med ett litet förråd och sedan fylla på när vi väl är där. Orka släpa på hur mycket somhelst ;-)
 
Min älskade var på jakt efter linnebyxor. Helt fel årstid för det men han hittade ett par. Tyvärr var dom för korta i benen. Så istället blev det ett par nya jeans. Så kvällen spenderas med att leta byxor på nätet ;-) Har han tur hinner dom komma innan torsdag...
 
Jag lyckades att hitta bikinin jag tittat på hos H&Ms webshop. Äntligen har jag ett litet lager med mig och slipper jaga en ny. Dom har säkert några i den lilla minimarket som ligger på hotellområdet. Så vem vet det kanske blir fler ;-)
 
 
Tänkte ge er en lista på vad vi valde att köpa till vårt reseapotek!
 
* Vätskeersättning (tex resorb)
* Panodil eller annan värktablett
* Flytande ipren (till barnen)
* Imodium
* Sårtvätt (tex alsolsprit)
* Plåster/sårkompress
* Mygga
* Solsift för läpparna
 
Sen kan man självklart köpa med åksjuketabletter och allergitabletter med antihistamin i. Det sistanämda är för att lindra vid klåda.
Man kan även köpa med tabletter mot förstoppning men det valde vi bort. Kändes som vi köpte halva apoteket ändå ;-)
 
Skulle uppskatta om ni kommer på något annat som kan vara bra att ha med sig. Tidigare när jag rest långt bort i världen har jag haft föräldrar som tänkt på sådana saker ;-) Men enligt mamma var vi bra förberedda!
 
==============================================
 
Nu sover barnen här hemma och vi ska ta och äta lite sushi. Vi har en intelaganågonmathemmadag. Barnen åt lunch hos mormor och vi åt en god bufè på stan ;-) Är det myshelg så är det!
Till efterrätt står en äpplepaj och svalnar på spisen. Till det ska jag ha en latte. Vi fick rycket när vi kom hem och gjorde om lite i köket. Så nu är det lätt att både göra kaffe och latte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback